اجتماعیایرانسیاست

محمدرضا فقیهی از زندان اوین آزاد شد

محمدرضا فقیهی، حقوقدان و وکیل دادگستری روز یکشنبه ۷ شهریور، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

محمدرضا فقیهی، حقوقدان و وکیل دادگستری روز یکشنبه ۷ شهریور، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

روز شنبه ۲۳ مردادماه ۹ تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله محمدرضا فقیهی، آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران که قرار بود در خصوص بررسی قصور احتمالی صورت گرفته در خصوص همه گیری کرونا و مباحث مطرح شده توسط مقامات و مسئولان گفت‌وگو شود، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

منزل محمدرضا فقیهی، روز چهارشنبه ۳ شهریور در تهران، توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت و ماموران امنیتی دو عدد‌ گوشی‌ شخصی‌، هارد‌ دیسک کامپیوتر‌ و تعدادی‌ پرونده‌ را ضبط کردند.

پیشتر، فعالین مدنی آذربایجانی با ثبت گرافیتی محمدرضا فقیهی و دیوارنویسی در سطح‌ شهر اردبیل ضمن حمایت‌ از وکلای بازداشت شده خواستاز آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شدند.

محمد رضا فقیهی که اصالتا از شهر هیر استان اردبیل و ساکن تهران می باشد وکالت تعدادی از فعالین آذربایجانی از جمله اکبرآزاد، عباس لسانی، لطیف حسنی، علیرضا فرشی، سیامک میرزایی‌، آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو، بهنام شیخی و تعداد دیگری از فعالین را در برهه های زمانی مختلف بر عهده داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا