ایران

محمد سعیدی مدیر پیشین کشتیرانی ایران بازداشت شد

خبرگزاری‌های ایران از بازداشت محمد سعیدی مدیر پیشین کشتیرانی جمهوری اسلامی و یکی از اعضای پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای خبر می‌دهند.

خبرگزاری‌های ایران روز یکشنبه ۱۵ تیرماه با استناد به یک مقام قضایی جمهوری اسلامی از بازداشت محمد سعیدی مدیر پیشین کشتیرانی جمهوری اسلامی و یکی از اعضای پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای خبر می‌دهند.

همچنین تاکید شده که بازداشت وی هیچ ارتباطی به موضوع هسته ای ندارد و نام وی از مدت ها پیش در شبکه فساد در شرکت کشتیرانی مطرح بوده است.

آقای سعیدی از ابتدای شروع پرونده هسته‌ای ایران به مدت ۵ سال عضو ثابت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود. او همچنین در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ رییس هیأت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده است.

آقای سعیدی مرداد ماه سال ۹۸ از این سمت استعفا کرد. نام او به خاطر نقشش در سازمان کشتیرانی در فهرست تحریم‌های آمریکا است.

پس از استعفای وی خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی  در گزارشی، دلایل استعفای سعیدی از کشتیرانی را انتصابات فامیلی، احتمال تخلفات ساخت‌وساز در مجموعه شیان، بدهی سنگین نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به بانک‌های تجارت و سپه، عدم سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی و غرق شدن دو کشتی ایرانی در دریای خزر برشمرده بود.

روزنامه شرق نوشته که پرونده فساد کشتیرانی مربوط به ماجرای قرارداد خرید ۱۰ فروند کشتی فله، کانتینر و تانکر از شرکت هیوندای کره جنوبی است که ایران مبلغی را بابت آن پرداخته ولی کشتی‌ها تحویل داده نشده است.

 آبان‌ماه سال گذشته نیز برخی رسانه‌ها از بازداشت سعیدی به دلیل دریافت رشوه ۴ میلیون دلاری و سپس آزادی او با وثیقه خبر داده بودند.

خبرگزاری ایلنا در گزارشی این بازداشت را رد کرده و آن را «یک سناریو برای از میدان بیرون بردن مدیران کارآمد و خدوم کشور» خوانده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا