آذربایجاناجتماعیاقتصادایرانسیاست

محکومیت کارگران آذرآب اراک به ۴۲ سال حبس، ۳۱۰۸ ضربه شلاق و یک ماه بیگاری

حکم دادگاه در مورد کارگران آذر آب اراک که سال گذشته به حقوق معوقه چند ماهه و خصوصی‌سازی اعتراض کرده بودند، اعلام شد.

دادگاه کیفری اراک در مورد ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب اراک حکم خود را صادر کرد که بر اساس آن هر کدام از این افراد به یک سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و یک ماه کار رایگان در راه‌آهن اراک محکوم شده‌اند.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از ایلنا، شعبه ۱۰۶ کیفری اراک این احکام را برای کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب اراک که سال گذشته در تجمع اعتراضی شرکت کرده و به معوق‌های مزدی چند ماهه خود اعتراض کرده بودند، صادر کرده است.

بر اساس این گزارش به نقل از منابع کارگری اراک، این احکام در تاریخ ۲۶ خرداد بر علیه کارگران مذکور صادر شده است.

منابع کارگری همچنین افزوده‌اند که این حکم بدوی بوده و قابل اعتراض می‌باشد.

گفتنی‌است که ۲۱ نفر از این کارگران در جریان تجمع اعتراضی در رابطه با خصوصی‌سازی شرکت و پرداخت نشدن حقوق چند ماه خود توسط پلیس بازداشت شده‌بودند و ۲۱ نفر دیگر نیز با احضار شدن به دادگاه بر علیه‌شان تشکیل پرونده شده بود.

در تاریخ ۲۹ مهر ماه سال ۹۸ دادستان اراک ضمن تأیید خبر بازداشت شدن این کارگران، اتهام آنها را «اخلال در نظم عمومی» عنوان کرده بود.

همچنین دیروز اعلام شد که کارگران معدن طلای آق‌دره تکاب (تیکان تپه) باید جریمه‌ای که به چرم برگزاری تجمع اعتراضی صادر شده بود را پرداخت کنند، ولو با تقسیط کردن آن جریمه.

در این زمینه رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در واکنش به اینکه کارگران معدن طلای آق‌دره به خاطر ناتوانی در پرداخت جریمه راهی زندان شده‌اند، اعلام کرد «کارگران باید جریمه موردنظر را پرداخت کنند اما با توجه به اینکه کارگران این معدن، توان و وسع مالی کافی ندارند، از راه‌های تقسیط جریمه استفاده شده.»

دادگاه کارگران معدن آق‌دره را به به تحمل مجازات تعزیری حبس، پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی، بدل از ۲۱ ماه حبس محکوم کرده بود.

تعدادی از کارگران معدن طلای آق‌دره در ملاء عام به دلیل آن چه که توهین به نگهبان شرکت، تخریب لباس و توقیف غیرقانونی نگهبانی و تخریب عمدی تابلوی شرکت عنوان شده بود در ملأ عام شلاق خورده بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا