آذربایجاناجتماعیجهانسیاست

مزاحمت جدید و تشدید فشارها علیه عباس لسانی در زندان اردبیل

عباس لسانی، زندانی سیاسی تورک توسط یک زندانی با اعتیاد سنگین که به بند وی تازه انتقال یافته مورد فحاشی و تهدید قرار گرفته است.

عباس لسانی، زندانی سرشناس تورک محبوس در زندان اردبیل که در ماههای اخیر به روشهای مختلف مورد آزار و اذیت از سوی مسئولین قضایی-امنیتی زندان قرار گرفته امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹ در تماسی تلفنی اعلام کرد که اخیرا زندانی با اعتیاد سنگین به مواد مخدر بنام «ه.شاهی» به بندشان اضافه شده که از بدو ورود ضمن فحاشی به او و دیگر زندانیان چندین بار درصدد ایجاد درگیری با وی برآمده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از کانال عباس لسانی، در آخرین مورد، امروز، این فرد پس از هتاکی و توهین های رکیک، با آقای لسانی درگیر شده که پس از عکس العمل این فعال آذربایجانی و مداخله دیگر زندانیان و کادر زندان مسئله خاتمه یافته است.

آقای لسانی گفته زندانیان این بند که در مجموع شامل ۶ نفر می شوند نامه‌ای به مسئولین زندان نوشته و خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند. آنها در نامه خود مسئولیت هرگونه عواقب احتمالی این مسئله را متوجه تصمیم گیران این برنامه‌ریزی تنش‌زا دانسته‌اند.

از مهرماه امسال اعمال فشارها علیه عباس لسانی در زندان اردبیل تشدید یافته است. ممنوع المکالمه و ممنوع‌الملاقات شدنهای پی در پی در زندان، عدم رسیدگی مناسب پزشکی در زمان همه‌گیری کرونا در زندان اردبیل و معلق ماندن مرخصی درمانی وی علی رغم تودیع وثیقه به بهانه عدم دریافت نامه کتبی از مراجع بالاتر بخشی از فشارهای برنامه‌ریزی شده علیه آقای لسانی بوده که در چند ماه اخیر در زندان اردبیل صورت گرفته است.

عباس لسانی فعال سیاسی آذربایجان از معدود فعالین مدنی در ایران است که به جهت فعالیتهای مسالمت آمیزش همواره مورد هجمه‌ی همه جانبه از سوی نهادهای امنیتی ایران قرار می گیرد. بازداشت ، شکنجه ، زندان ، تبعید با اتهامات واهی و مزاحمتهای همیشگی در کسب و کار اعضای خانواده و بعضا با ایجاد فضای رعب و وحشت چون به آتش کشیدن خودروی خانواده از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای است که علیه آقای لسانی و خانواده‌اش اعمال می شود.

سازمان عفو بین الملل احکام زندان و برخوردها با عباس لسانی در ایران را سلیقه‌ای و سیاسی اعلام کرده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا