خاورمیانهسیاست

مصطفی ادیب به عنوان نخست‌وزیر جدید لبنان مأمور تشکیل کابینه شد

مصطفی ادیب، سفیر فعلی لبنان در آلمان با موافقت همه جناح‌های سیاسی در لبنان به عنوان نخست‌وزیر جدید از سوی میشل عون، مأمور تشکیل کابینه شد.

گزارش‌ رسانه‌های لبنانی به نقل از مقامات این کشور حاکی از آن است که مصطفی ادیب، سفیر فعلی لبنان در آلمان با موافقت همه جناح‌های سیاسی در لبنان امروز دوشنبه ۱۰ شهریور به عنوان نخست‌وزیر جدید از سوی میشل عون، مأمور تشکیل کابینه شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، دو روز پس از انفجار مهیب بندر بیروت وارد لبنان شده بود و برای اصلاحات سیاسی به رهبران این کشور ضرب‌الاجل داده بود.

رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود: «اول ماه سپتامبر باز خواهم گشت و اگر تا آن موقع آنها [رهبران لبنان] از پس این کار برنیایند، من مسئولیت سیاسی خود را به عهده می‌گیرم.»

دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر مستعفی لبنان در پی خشم عمومی ناشی از انفجار در بندر بیروت ۲۰ مرداد استعفا داده بود.

مصطفی ادیب دارای دکترای حقوق و علوم سیاسی است. آقای ادیب مدرس حقوق بین‌الملل، قانون اساسی، جغرافیای سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاههای مختلف لبنان و فرانسه بود.

بر اساس گزارشات منتشر شده، آقای ادیب در پی رایزنی‌های سعد حریری با ​نجیب میقاتی، ​فؤاد السنیوره​ و ​تمام سلام​ نخست‌وزیران پیشین لبنان به عنوان نخست‌وزیر جدید برای تشکیل کابینه معرفی شده است.

در اثر انفجار مهیبی که روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد در بندر بیروت رخ داد تاکنون دست کم ۱۹۰ نفر کشته، بیش از ۷ هزار نفر مجروح و بیش از ۳۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا