ایرانسلامتی و زندگی

مقام وزارت بهداشت ایران خبر داد؛احتمال افزایش مبتلایان روزانه کرونا به بیش از ۱۰۰ هزار نفر

این درحالی است که بنابر اعلام وزارت بهداشت تعداد مبتلایان روزانه در روز دوشنبه به ۲۸ هزار و ۹۹۵ نفر رسید که یک هزار و ۵۸۴ نفر از آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند.

مقام‌های وزارت بهداشت و کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا هشدار دادند که با سرعت شیوع گسترده اومیکرون، احتمالا در چند هفته آینده تعداد بیماران کرونا در ایران به ۱۰۰ هزار نفر در روز می‌رسد و تکرار مرگ‌های روزانه سه رقمی دور از انتظار نیست.

این درحالی است که بنابر اعلام وزارت بهداشت تعداد مبتلایان روزانه در روز دوشنبه به ۲۸ هزار و ۹۹۵ نفر رسید که یک هزار و ۵۸۴ نفر از آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند.

ابراهیم قادری، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت که تعداد بیماران اومیکرون خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است و احتمال دارد در هفته‌های آینده روزانه تا ۱۰۰ هزار مبتلا داشته باشیم.

قادری افزود با سویه اومیکرون در مرحله اپیدمی تصاعدی قرار گرفته‌ایم و اکنون در یک پنجم ابتدایی این مرحله هستیم یعنی تعداد بیماران در چند هفته آینده به تدریج افزایش خواهد یافت.

این مقام وزارت بهداشت خاطرنشان کرد که تعداد افرادی که برای تست اومیکرون انتخاب می‌کنیم، بر اساس یک سری شاخص است و به طور حتم تعداد بیماران خیلی بیشتر است و از طرفی ۷۰ یا ۸۰ درصد از بیماران علائم خفیف دارند و بخشی از آن‌ها به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

قادری اضافه کرد که تعداد بیمارانی که ابتلای آنها گزارش داده نمی‌شود بیش از پنج برابر تعدادی است که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود از حالا به بعد، هر کسی که مبتلا به کرونا تشخیص داده شود، به احتمال زیاد مبتلا به اومیکرون است.

در همین حال مسعود یونسیان، دبیر اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ نیز هشدار داد که هنوز مرگ‌های ناشی از اومیکرون شروع نشده و بروز مجدد مرگ‌های سه رقمی و بیش از صد نفر در این پیک دور از انتظار نیست.

یونسیان گفت که در پیک ششم، میزان فوتی‌ها حدود ۴ برابر بیشتر از سویه‌های قبلی است و افزود که روند پوشش واکسیناسیون در کشور مناسب نیست و مرگ‌های ناشی از اومیکرون هنوز شروع نشده و به قله این بیماری نرسیده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا