آذربایجان

ممانعت دولت ایران از ورود وکیل به پرونده دو فعال حرکت ملی آذربایجان

جلوگیری از ورود وکیل به پرونده «کیانوش اصلانی» و «توحید امیر امینی»، دو تن از فعالین حرکت ملی آذربایجان از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران.

«کیانوش اصلانی» و «توحید امیر امینی» که درتاریخ یک اسفند سال نود و هفت در تهران هنگام پخش تراکت تبریک روز جهانی زبان مادری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شده بودند بعد از تحمل چندین هفته شکنجه و بازجویی از این بازداشتگاه مخوف به بند چهار زندان اوین انتقال یافتدند .

درتمام مراحل قضایی این دو فعال ملی مدنی آذربایجان، با کارشکنی رئیس دفتر شعبات دادگاه و بازپرس از داشتن وکیل محروم ماندند.

آقای مهدی جعفرزاده وکیل پایه یک از زمانی که پرونده این دو فعال به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب منتقل یافته بود برای قبول وکالت این فعالین چندین بار به شعبه مربوطه مراجعه میکند ولی با مانع تراشی و بهانه های واهی مانع از حضور وکیل در پرونده این دو فعال شدند.

در نهایت دادگاه این دوفعال حرکت ملی توسط «قاضی افشار» بدون داشتن حق وکیل برگزار شد و این دوفعال مدنی را در مجموع به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.

در حال حاضر پرونده آقایان «کیانوش اصلانی» و «توحید امیر امینی» بعلت اعتراض به رای صادره به شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تهران ارجاع یافته است .

در مرحله واخواهی نیز آقای عسگر محمدی، وکیل پایه یک برای دفاع از این دوفعال به شعبه ۳۶ تجدید نظر مراجعه کرده است که دفتر دار شعبه مذکور از ارائه پرونده برای مطالعه امتناع ورزیده و نیاز نبودن به وکیل را اذعان داشته و همچنین افزوده است که قاضی این پرونده را خوانده است تا چند روز آینده رای را خواهد نوشت.
این در حالی است که «عسگر محمدی» وکیل قانونی این دوفعال میباشد، ولی حق مطالعه پرونده و نوشتن لایحه دفاعی برای موکلانش از وی سلب گردیده است.

 

لازم به ذکر است که جلسه دادگاه بدوی این دو فعال حرکت ملی آذربایجان در تاریخ ۲ تیر امسال برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا