ایرانسیاست

موسوی‌مجد سپاهی نبوده؛ او به‌خاطر مخالفت با نظام توسط حزب‌الله لبنان ربوده شده

خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نوشت، محمود موسوی‌مجد نه از سپاهی‌ها و نه از بسیجی‌های اعزام شده به سوریه بوده و او توسط حزب‌الله لبنان بازداشت و به ایران فرستاده شده است.

خبرگزاری تسنیم در خبری که یکشنبه ۲۵ خرداد منتشر کرده،  همچنین مدعی شده که موسوی‌مجد ۲۶ ماه قبل بازداشت شده است.

این در حالیست که قوه قضاییه جمهوری اسلامی هفته گذشته موضوع دستگیری و حکم مجازات اعدام او را رسانه‌ای کرده است.

تسنیم در این باره نوشت «وی نظامی یا پاسدار نبوده است و همچنین جزو نیروهای بسیجی که به‌صورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند نیست بلکه خانواده او پیش از انقلاب از ایران خارج شده‌اند و موسوی مجد بزرگ‌شده کشور سوریه است.»

این خبرگزاری نیزدیک به سپاه همچنین مدعی شده که «وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به‌عنوان راننده مشغول به کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی را که به‌دست می‌آورد به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخت. او در قبال این اطلاعات ماهانه ۵ هزار دلار از این سرویسها حقوق دریافت می‌کرد.»

از سوی دیگر نزار زکا، شهروند و کارشناس لبنانی که چهار سال از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی سپری کرده و با موسوی‌مجد هم‌بند بوده در گفت‌وگو با  «ایران‌وایر» اتهامات جمهوری اسلامی ایران علیه محمود موسوی‌مجد را بی اساس خوانده و بر بی‌گناهی موسوی‌مجد تاکید کرده است.

آقای زکا پس از آزادی از زندان ایران، چندین بار درباره پرونده موسوی‌مجد اظهار نظر کرده است.

نزار زکا در این گفتگو محمود موسوی‌مجد را دوست خود خطاب کرده و گفته که با او در سالن ۱۲ بند هفت زندان اوین آشنا شده است.

بر اساس اظهارات زکا، موسوی‌مجد دانشجوی دانشگاه بین‌المللی بیروت بوده و توسط نیروهای نزدیک به ایران و «احتمالا توسط حزب‌الله» ربوده و به ایران فرستاده شده است.

این شهروند لبنانی همچنین گفته که علت دستگیری محمود موسوی‌مجد انتشار پست‌های انتقادی علیه حکومت ایران و حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

نزار زکا می‌پرسد که اگر اتهام این فرد جاسوسی بوده و از این منظر چهره‌ای امنیتی است، پس چطور می‌شود که در کنار سایر زندانیان سیاسی در اوین زندانی می‌شود؟

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه حکومت اسلامی ایران روز سه‌شنبه، ۲۰ خرداد در نشست خبری اعلام کرد «سید محمود موسوی مجد» که به سرویس‌های موساد و سیا در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح بویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار می گذاشت، به اعدام محکوم شد.

پس از بیانات سخنگوی قوه قضاییه، مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری میزان (وابسته به قوه قضاییه) در توییتر نوشت «سیدمحمود موسوی مجد یکی از عناوین مجرمانه‌اش لو دادن محل تردد و اسکان فرماندهان نظامی از قبیل حاج قاسم در ادوار مختلف به سیا بوده. این فرد در زمان شهادت ‎حاج قاسم سلیمانی در بازداشت بوده و عامل لو دادن ورود سردار سلیمانی و ‎ابومهدی مهندس به فرودگاه بغداد نبوده است.»

ساعاتی بعد سخنگوی قوه قضاییه با اصلاح خبر اعلام کرد که همه مراحل قضایی پرونده سید محمود موسوی مجد مدت‌ها قبل از کشته شدن قاسم سلیمانی انجام شده و ارتباطی با این پرونده ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا