جهانخاورمیانهسیاست

مکرون خطاب به لبنان: “اگر اصلاحات نکنید، تحریم می‌شوید”

رئیس جمهور فرانسه که پس از انفجار در لبنان دومین سفر خود به این کشور را انجام داد، به سیاستمداران لبنان هشدار داد که اصلاحات را در اسرع وقت انجام دهند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که پس از انفجار در لبنان دومین سفر خود به این کشور را شامگاه دوشنبه ۱۰ شهریور انجام داد، به سیاستمداران لبنان هشدار داد که اصلاحات را در اسرع وقت انجام دهند. رئیس جمهور فزانسه گفت: “اگر آنها کشور را تا سه ماه دیگر در مسیر جدید قرار ندهند، ممکن است با مجازات روبرو شوند.”

آقای مکرون پس از فاجعه ای که با انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در ۴ اوت در بندر بیروت رخ داد، وارد لبنان شد و در فرودگاه بین المللی رفیق حریری در بیروت مورد استقبال میشل عون رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

امانوئل مکرون در اینجا به خبرنگاران اظهار داشت که او برای تأیید کمک های بشردوستانه جمع شده برای لبنان پس از انفجار به این کشور آمده و خواستار ایجاد یک دولت متحد هدفمند در این کشور شد که از چند ماه قبل با بحران عمیق سیاسی و اقتصادی روبرو است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین در سفر به بیروت در مصاحبه با «پلیتیکو» با بیان اینکه “این آخرین فرصت برای این سیستم است” تاکید كرد كه سیاستمداران برای اجرای اصلاحات باید در اسرع وقت اقدام كنند.

آقای مکرون در توضیحات خود گفت: “اگر آنها نتوانند در سه ماه آینده تغییر جهت دهند، اقدامات تنبیهی اعمال می شود، از جمله قطع کمک های مالی و تحریم های طبقه حاکم.”

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که از رهبران لبنان انتظار “تعهدات معتبر” و “سازوکار پیگیر مطالبه‌گر” از جمله در انتخابات قانونگذاری که ظرف شش تا ۱۲ ماه دیگر برگزار می شود، دارد.

آقای مکرون گفت: “این یک شرط‌بندی خطرناکی است برای من، از آن آگاهم. من تنها چیزی را که دارم روی میز گذاشته‌ام؛ سرمایه سیاسی ام.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا