اقتصادجهان

میتهات ینی‌گون: “پیمانکاران تورکیه نقش فعالی در بازسازی قره باغ خواهند داشت”

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ترکیه، این سخنان را میتهات ینی‌گون، رئیس اتحادیه پیمانکاران تورکیه اعلام کرد.

پیمانکاران تورکیه در سالهای آینده در بازسازی قره باغ و توسعه اقتصاد آذربایجان نقش فعالی خواهند داشت. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ترکیه، این سخنان را میتهات ینی‌گون، رئیس اتحادیه پیمانکاران تورکیه اعلام کرد.

ینی‌گون گفت: “کار با کیفیت همراه با بودجه کافی در مناطق پر خطر، پیمانکاران تورکیه را برجسته خواهد کرد.”

رئیس اتحادیه پیمانکاران تورکیه گفت علی رغم شیوع ویروس کرونا، پیمانکاران تورکیه پس از شرکت های چینی با ۴۴ شرکت در لیست “۲۵۰ پیمانکار بزرگ بین المللی در جهان” در رتبه دوم قرار دارند و می‌تواند این موقعیت خود را حفظ کند. پیمانکاران تورکیه به رشد در داخل و خارج از کشور ادامه می دهند.

میتهات ینی گون گفت: “به گفته وزارت بازرگانی، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا نوامبر این سال، پیمانکاران ترکیه در مجموع ۱۷۵ پروژه را به ارزش ۱۰.۴ میلیارد دلار در خارج از کشور اجاره کرده اند. پیمانکاران ما از زمان آغاز به کارشان در خارج از کشور در سال ۱۹۷۲ پروژه هایی به ارزش ۴۱۳ میلیارد دلار در ۱۲۷ کشور اجرا کرده اند.”

به گفته وی، شرکت های تورکیه بزرگراه ها، تونل ها، پل ها، ساختمان های بلند مرتبه، مراکز خرید، نیروگاه ها، فرودگاه ها و سایر امکانات زیرساختی را در خارج ساخته اند. کل هزینه پروژه های اجرا شده و در حال اجرا توسط پیمانکاران تورکیه در آذربایجان طی سالهای ۱۹۷۲-۲۰۲۰ حدود ۱۴.۷ میلیارد دلار است.

“به منظور ایجاد تنوع در بازارها، هدف ما دستیابی به سهم قابل توجهی از پروژه ها، به ویژه در کشورهای صحرایی آفریقا، در چارچوب برنامه های توسعه است. روسیه بازار پیشرو ما است و این بازار در آینده برای ما مهم خواهد بود. علاوه بر این، نقش فعال پیمانکاران تورکیه در بازسازی نیازهای قره باغ و بهترین پشتیبانی ممکن از اقتصاد آذربایجان از اولویت های ما در سال آینده خواهد بود.”

لازم به ذکر است که تورکیه که در جنگ قره باغ همراه آذربایجان بود، در حال حاضر با پیمانکاران خود در بازسازی مناطق آزادشده شرکت کرده است. دو شرکت تورکیه به عنوان پیمانکار در ساخت اولین پروژه زیربنایی در این مناطق -جاده فضولی – شوشا- مشارکت دارند. پروژه احداث جاده جدید به کلبجر با ساخت تونلی در زیر سلسله‌جبال مورو نیز در دست تهیه است و پیش بینی می شود شرکت های تورکیه به عنوان پیمانکار در این پروژه مشارکت داشته باشند. همچنین پیش بینی می شود پیمانکاران تورکیه در ساخت یک فرودگاه بین المللی جدید در فضولی نیز شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا