تحلیل و گزارشجهان

نشریه آمریكایی: “پیروزی آذربایجان نظم سیاسی و ژئوپلیتیك جدیدی را در منطقه ایجاد می‌كند”

نشریه آمریکایی یوروآسیانت در مورد پیش بینی های سیاسی برای سال ۲۰۲۱ نوشت: "پیروزی آذربایجان نظم سیاسی و ژئوپلیتیك جدیدی را در منطقه ایجاد می‌كند."

“۲۰۲۰ یک سال تاریخی برای قفقاز بود، در جنگی که در آنجا آغاز شد، آذربایجان با موفقیت مناطقی را که در دهه ۱۹۹۰ با اشغال ارامنه از دست داده بود، پس گرفت. این یک رویداد دوران ساز بود که روند شکل گیری نظم سیاسی و ژئوپلیتیکی جدید را در منطقه آغاز کرد. در سال ۲۰۲۱ شاهد ادامه این روند خواهیم بود.”

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این سطور در مقاله ای در نشریه آمریکایی یوروآسیانت در مورد پیش بینی های سیاسی برای سال ۲۰۲۱ توسط پیتر لئونارد و جوشوا کوچرا سردبیران قفقاز جنوبی و آسیای میانه آمده است.

“بدون شک، بدبینانه ترین پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۱ متعلق به ارمنستان است. سال جدید یک نقطه عطف در روابط سیاسی خواهد بود: اگر نیکول پاشینیان، نخست وزیر [ارمنستان] پس از شکست مقابل آذربایجان پست خود را حفظ کند یک معجزه واقعی خواهد بود. با این حال، رفتن وی ​​منجر به عدم اطمینان سیاسی نیز خواهد شد. اگر پاشینیان قدرت را ترک کند، این سوال بوجود خواهد آمد که آیا ارزش های انقلاب مخملی ۲۰۱۸ پابرجا خواهند ماند؟ ما باید انتظار داشته باشیم که سال ۲۰۲۱ سالی پر از آشفتگی سیاسی در ارمنستان خواهد بود.”

پیش بینی ها می گویند زمان ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی فرا رسیده است. در نتیجه جنگ، وسعت اراضی‌ای که در دست داشتند کاهش یافت و آذربایجانی ها به آنها بسیار نزدیکتر شدند.

“صلحبانان روسی هنوز امنیت را تأمین می کنند، اما آیا ارامنه همچنان فکر می کنند که ماندن در قره باغ به مدت طولانی ارزش آن را دارد؟ یا اینکه فکر می کنند که فقط روزهای پایانی ماندن آنها در قره باغ است و باید چمدان هایخود را آماده کنند؟”

این مقاله می گوید که این پیروزی سرمایه سیاسی بزرگی برای الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان به همراه آورد. و آذربایجان اکنون یک وظیفه مهم مانند بازسازی و اسکان مناطق آزاد شده را در پیش دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا