اجتماعیایرانسیاست

نامه علیرضا فرشی خطاب به رئیس مجلس ایران

علیرضا فرشی زندانی سیاسی-مدنی تورک که دوران محکومیت ۲ ساله خود را در زندان تهران بزرگ (فشافویه) سپری میکند، نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس ایران نوشت.

در نامه ای که از سوی علیرضا فرشی دیزج‌یکان، زندانی سیاسی-مدنی تورک محبوس در زندان تهران بزرگ، خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نوشته است، تمامی فعالیت های خویش و دیگر فعالین و زندانیان سیاسی آذربایجانی را مدنی و در چهار چوب قانون جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

همچنین بخوانید: نامه علیرضا فرشی از زندان اوین: آیا قرار است زندان به قتلگاه زندانیان تبدیل شود؟

وی در متن نامه، بازداشت و احکام صادره علیه خود را غیر قانونی خوانده و خاطرنشان کرده که دادگاه بدوی و تجدید نظر وی به سفارش مامورین امنیتی و با پرونده سازیهای ساختگی تنظیم شده است.

این فعال مدنی تورک به همراه آقایان اکبر آزاد، بهنام شیخی سامانلو، حمید منافی نظرلو (نادارلی) به علت شرکت در مراسم «روز جهانی زبان مادری» در سال ۱۳۹۲ بازداشت و در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام «عضویت در گروه و دستجات علیه امنیت ملی» هر کدام به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین بخوانید: ضرب و شتم هنگام بازداشت؛ نامه سرگشاده علیرضا فرشی به قوه قضائیه

آقای فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و فرزند شهید جنگ ایران و عراق می باشد. این فعال تورک بارها سابقه بازداشت بعلت فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه به زبان ترکی آذربایجانی در روستاهای محروم آزربایجان و ایجاد کمپین های حمایتی برای تدریس به زبان مادری را دارد و تاکنون علی رغم شیوع کرونا در زندانهای ایران به مرخصی اعزام نشده است.

همچنین بخوانید: علیرضا فرشی: «چه کسی بر بازجویان وزارت اطلاعات نظارت دارد؟»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا