ایرانجهان

نقش ایران در کشته شدن ۱۳ شهروند تورکیه توسط سازمان تروریستی پ‌ک‌ک

بر اساس گزارشاتی که در بخش تورکیه شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ایران در کشته شدن ۱۳ شهروند تورکیه توسط سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در شمال عراق دست داشته است.

بر اساس گزارشاتی که به تایید مقامات رسمی تورکیه نرسیده، ایران با اعزام گروه‌های تروریستی «نجبا» و «حشد شعبی» به کمک تروریست‌های پ‌ک‌ک در منطقه سنجار در شمال عراق، واکنش واقعی خود را به دستگیری محمدرضا ناصرزاده، دیپلمات تروریست خود در استانبول را نشان داده است.

تحلیلگران معتقدند، اگر ایران با استفاده از دیپلمات‌های خود عملیات‌های تروریستی را در داخل شهرها سازماندهی و اجرا می‌کند، نقش داشتن در به قتل رسانده شدن شهروندان گروگان تورکیه توسط سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در دل کوه‌ها در واکنش به دستگیری دیپلمات خود، احتمال قریب به یقین است.

رسانه‌های تورکیه چند روز پیش گزارش دادند، محمدرضا ناصرزاده که با پاسپورت دیپلماتیک ایران به تورکیه آمده بود، هنگام تلاش برای فرار در فرودگاه استانبول به‌جرم طراحی در ترور مسعود مولوی وردنجانی دستگیر و در تاریخ ۹ فوریه با حکم دادگاه صلح کیفری بازداشت و روانه زندان شد.

یک روز پس از خبر بازداشت این دیپلمات ایرانی، رسانه‌های تورکیه ویدیویی که نشان می‌داد او در حال خروج از تورکیه می‌باشد، در فرودگاه استانبول دستگیر می‌شود.

«محمدرضا ناصرزاده»، دیپلمات ایرانی متهم است که مدارک جعلی را برای علی افسنجانی، طراح ترور مسعود مولوی برای فرار به ایران تهیه کرده است.

سیاوش اباذری شلمزاری، فردی که علی افسنجانی را در فرار به ایران همراهی کرده، در اعترافاتش به بازپرسی تورکیه گفته که: “وقتی در فرودگاه تهران فرود آمدیم، حاجی آقا و محمد رضا ناصرزاده را دیدم. آنها آنجا منتظر ما بودند. آنها علی [اسفنجانی] را گرفتند و رفتند، من دیگر هرگز آنها را ندیدم.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا