ایرانجهان

خبرنگار تی‌آرتی تورکیه: محمدجواد آذری‌جهرمی اندکی پیش از ترور مسعود مولوی او را تهدید به مرگ کرد

اوبای شاه بندر، خبرنگار و تحلیل‌گر شبکه خبری تی‌آرتی تورکیه نوشت، محمدجواد آذری‌جهرمی اندکی پیش از ترور مسعود مولوی او را تهدید به مرگ کرده بود.

اوبای شاه بندر، خبرنگار و تحلیلگر دفاعی شبکه‌خبری تی‌آرتی ورلد، با انتشار پستی در حساب کاربری خود در توییتر گفت: «اطلاعات معتبری از منابع دریافت کرده‌ایم که محمد جواد آذری جهرمی،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، افسر سابق وزارت اطلاعات، اندکی قبل از حمله [مسلحانه] به مسعود مولوی وردنجانی، مستقیماً  او را تهدید کرده بود.»

اوبی شاه بندر، همچنین شامگاه روز پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹ با انتشار ویدئویی در حساب توئيتر خود نوشت: «هنگامی که قصد فیلمبرداری داشتیم و از یکی از کارکنان سرکنسولگری ایران درباره دستگیری یک دیپلمات ایرانی متهم‌ به مشارکت در ترور مسعود وردنجانی (مولوی) پرسیدیم، در خارج از محوطه کنسولگری ایران در استانبول به ما حمله کرد.»

در این باره ببینید: یکی از کارکنان سرکنسولگری ایران در استانبول به خبرنگار شبکه تی‌آرتی حمله کرد (ویدیو)

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران بار اول در واکنش به دستگیری دیپلمات ایرانی در تورکیه با تکذیب این خبر مدعی شد که چنین چیزی وجود ندارد اما پس از انتشار ویدیوی دستگیری این دیپلمات ایرانی توسط رسانه‌های تورکیه، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه ۲۷ بهمن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آنچه که رخ داده است بازداشت یکی از اتباع ایرانی در هنگام ورود به این کشور بوده است.»

همچنین بخوانید: ایران در واکنش به دستگیری دیپلمات خود در تورکیه: «کارمند نیست، تبعه است»

رسانه‌های تورکیه چند روز پیش گزارش دادند، محمدرضا ناصرزاده که با پاسپورت دیپلماتیک ایران به تورکیه آمده بود، هنگام تلاش برای فرار در فرودگاه استانبول به‌جرم طراحی در ترور مسعود مولوی وردنجانی دستگیر و در تاریخ ۹ فوریه با حکم دادگاه صلح کیفری بازداشت و روانه زندان شد.

همچنین بخوانید: یک دیپلمات ایران در تورکیه دستگیر شد؛ راز ترور «مسعود مولوی» گشوده می‌شود

یک روز پس از خبر بازداشت این دیپلمات ایرانی، رسانه‌های تورکیه ویدیویی که نشان می‌داد او در حال خروج از تورکیه می‌باشد، در فرودگاه استانبول دستگیر می‌شود.

همچنین بخوانید: رسانه‌های تورکیه ویدیوی «محمدرضا ناصرزاده» دیپلمات بازداشتی ایران را هنگام فرار منتشر کردند

«محمدرضا ناصرزاده»، دیپلمات ایرانی متهم است که مدارک جعلی را برای علی افسنجانی، طراح ترور مسعود مولوی برای فرار به ایران تهیه کرده است.

سیاوش اباذری شلمزاری، فردی که علی افسنجانی را در فرار به ایران همراهی کرده، در اعترافاتش به بازپرسی تورکیه گفته که: “وقتی در فرودگاه تهران فرود آمدیم، حاجی آقا و محمد رضا ناصرزاده را دیدم. آنها آنجا منتظر ما بودند. آنها علی [اسفنجانی] را گرفتند و رفتند، من دیگر هرگز آنها را ندیدم.”

همچنین بخوانید: تصویر «علی اسفنجانی»، طراح ترور «مسعود مولوی» که روزنامه صباح منتشر کرده است

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا