ایرانجهان

نیروهای آمریکا به دستور بایدن به مواضع گروه‌های وابسته به سپاه در سوریه حمله هوایی کردند

پنتاگون اعلام کرد در پی حمله پهپادی مرگبار به تاسیسات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در حسکه، نیروهای آمریکا به دستور جو بایدن علیه تاسیسات مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در شرق سوریه حمله هوایی انجام دادند.

طبق اعلام پنتاگون، درپی حمله یک پهپاد به یکی از تاسیسات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در حسکه، یک پیمانکار آمریکایی کشته و یک پیمانکار و پنج سرباز آمریکایی دیگر زخمی شدند. طبق ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا، منشاء این پهپاد از ایران بوده است.

دو سرباز زخمی در محل درمان شدند و چهار زخمی دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکا گزارش داد در حمله آمریکا به مواضع نیروهای وابسته به سپاه در شرق سوریه، یک انبار مهمات، یک ساختمان نظارت و کنترل و یک سایت جمع‌آوری اطلاعات هدف قرار گرفتند. طبق این گزارش، این حمله‌ها احتمالا به تنش بین ایران و آمریکا منجر شود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای حمله هوایی به مواضع گروه‌های وابسته به سپاه را در پاسخ به حمله بامداد جمعه و سایر حمله‌های اخیر این گروه‌ها به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این منطقه خواند.

پیش‌تر در روز پنج‌شنبه، العربیه نوشت مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، اعلام کرد نیروهای کشورش از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی ۷۸ بار هدف حملات نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. او افزود که ایران عنصر اصلی بی‌ثبات‌کننده در منطقه باقی مانده است.

کوریلا گفت: فعالیت‌های بدخواهانه ایران در منطقه از جمله ارسال محموله‌های تسلیحاتی، حملات نیروهای نیابتی آن علیه پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در حال افزایش است و آمریکا برای دفاع بهتر برابر آنها، موضع دفاعی خود را در پایگاه‌های خاورمیانه افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا