جهان

نیروهای حفتر مانع از فرود هواپیماهای سازمان ملل در طرابلس شدند

نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر»، طی هفته‌های اخیر مانع از فرود هواپیماهای حامل کارمندان و اعضای سازمان ملل در پایتخت لیبی شده‌اند.

«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» روز چهارشنبه گفت: به هواپیماهای سازمان ملل متحد اجازه نخواهیم داد که از فرودگاه طرابلس استفاده کنند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسماری افزود: سازمان ملل متحد در لیبی باید از فرودگاه‌های دیگری مانند مصراته استفاده کند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی پیش‌تر اعلام کرده بود که نیروهای حفتر از پرواز کارکنان این سازمان جلوگیری می‌کنند.

نیروهای حفتر تاکنون بارها حریم هوایی فرودگاه معیتیقه طرابلس که تنها فرودگاه پایتخت لیبی بوده را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه شب با تصویب قطعنامه‌ای بر برقراری آتش بس دائمی در لیبی تأکید کرد.

اوضاع در لیبی از ۱۵ فروردین ماه امسال همزمان با دستور حفتر به نیروهای شورشی تحت امرش برای حمله به طرابلس، و انجام کودنا متشنج شد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری “معمر القذافی” دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به ۲ دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

یکی دولت وفاق ملی به ریاست “فائز السراج” که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت کودتاچیان در شرق لیبی به رهبری حفتر می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا