سیاست

دیدار وزیران امور خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن

وزیران امور خارجه ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی طی دیداری در خصوص موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله ایران و یمن مذاکره کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از دیدار  «مایک پمپئو» و «فیصل بن فرحان آل سعود» وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان در واشنگتن خبر داد.

 

در بیانیه مورگان اورتگاس آمده است که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در دیدار خود پیرامون موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه ای از جمله ایران و یمن مذاکره کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که مایک پومپئو و فیصل بن فرحان آل سعود طی این دیدار در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای از جمله ضرورت تداوم مقابله با رفتارهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران بحث و گفت‌وگو کردند.

خانم اورتگاس همچنین تصریح کرد که مایک پومپئو در این دیدار بر اهمیت همکاری ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی جهت مقابله با تنش‌های ایجاد شده از سوی رژیم ایران تاکید کرده است.

طبق این بیانیه وزیران امور خارجه آمریکا و عربستان از افزایش خشونت‌های تازه در یمن و حملات شبه نظامیان حوثی به خاک عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش درگیری‌ها در این منطقه شدند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچین در توییتر خود، بار دیگر حمایت ایالات متحده از راه حل سیاسی در چارچوب تلاش های مارتین گریفیث فرستاده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا