اقتصادجهانسلامتی و زندگی

نیوزیلند: سیستم ۴ روز کار، ۳ روز تعطیل در هفته پیاده می‌شود

جسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند که ماه گذشته اعلام کرد در سایه اقدامات بسیار سختی که اعمال کردند در مبارزه با  ویروس کرونا پیروز شده‌اند، شب گذشته با اعلام این خبر باعث ایجاد هیجان در سطح بین المللی شد.

جسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند که به عنوان یکی از کشورهایی که پیش از شیوع ویروس کرونا تدابیر پیشگیرانه وضع کرد شناخته می‌شود، اعلام کرد که می توان با آوردن سیستم “چهار روز کاری” برای احیای گردشگری داخلی و اقتصاد به  تعطیلات ۳ روزه در هفته گذر کرد.

آردرن اعلام کرد که به خاطر ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به کشور و  برای تشویق گردشگری داخلی و تقویت اقتصاد این تمهیدات جدید را در رابطه با تغییر روزهای کاری هفته انجام داد. خانم آردرن اعلام کرد که روزهای کاری به ۴ روز و تعطیلات به ۳ روز در طول هفته تغییر می یابد.

نخست وزیر نیوزیلند که در یک پخش زنده از طریق فیس‌بوک سخن می‌گفت، افزود، با یک هفته کاری کوتاه‌تر اقتصاد می تواند رونق یابد و گردشگری داخلی نیز می تواند جان تازه‌ای را بگیرد. او همچنین تاکید کرد که شهروندان نیز شیوه زندگی خود را با کار/ زندگی‌روزانه هماهنگ کنند.

خانم آردرن که طی ماه‌های اخیر بسیاری او را یکی از موفق‌ترین رهبران جهان در مقابله با کرونا خوانده‌اند، یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قرنطینه‌ها را به اجرا گذاشته بود و به نظر می‌رسد اکنون به استقبال نتایج مثبت آن می‌رود.

در کنار خانم آردرن، رهبران ۶ کشور دیگر نیز در مبارزه با کرونا موفق‌ترین کشورها بودند و جالب آنکه رهبران همه این هفت کشور «زن» بودند. ۶ کشور دیگر که رهبرانشان زن هست عبارتند از: نروژ، ایسلند، آلمان، تایوان، فنلاند و دانمارک.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا