جهان

هجوم تروریست‌ها به قره باغ اشغالی؛ رسانه‌های جهانی زنگ خطر را به صدا در آوردند

به گزارش بخش فارسی ای‌ان‌تی، رسانه‌های مختلف جهان با پرداختن به موضوع اعزام ستیزه‌جویان خارجی به قره‌باغ، زنگ خطر را به صدا در آوردند.

پیش از این روزنامه فرانسوی «لیبریشن» به این موضوع پرداخت. این نشریه فرانسوی اخیراً مجدداً موضوع تروریسم ارمنستان را مطرح كرد و به این واقعیت اشاره كرد كه ژیلبرت میناسیان، عضو ۶۴ ساله سازمان تروریستی «آسالا» و ارمنی مقیم فرانسه برای جنگ با جمهوری آذربایجان به ارمنستان رفته است. میناسیان در حال حاضر در قره باغ با مزدورانی که از فرانسه با خود آورده، می جنگد.

حقایق مربوط به مزدوران ارمنستان از توجه مطبوعات آلمان نیز دور نماند. روزنامه معروف آلمانی «دِر فرِیتاگ» چند روز پیش به موضوع تروریستهای پ‌ک‌ک اشاره کرد و تأیید کرد که ارامنه از مزدوران در نبردهای قره‌باغ استفاده می کنند.

مقاله ای تحت عنوان “مزدوران پ.ک.ک در درگیری قره باغ” حاوی اطلاعاتی در مورد استقرار تروریستهای پ.ک.ک از سوریه و عراق توسط ارمنستان در قره باغ اشغالی است.

در حال حاضر، دخالت تروریست ها توسط ارامنه در سرزمین های آذربایجان، جایی که درگیری های شدید صورت می‌گیرد، در دستور کار رسانه های مصری نیز است. علا مغربی، روزنامه نگار تلویزیونی مصر، در مقاله ای که در وب سایت خبری «الغد» منتشر کرده، نوشت که تعداد زیادی از مزدوران لبنانی برای شرکت در جنگ به قره باغ آورده شده اند. وی خاطرنشان کرد: «هدف اصلی مزدوران آورده شده توسط ارمنستان به مناطق اشغالی آذربایجان هدف قرار دادن غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی آذربایجان است.»

روزنامه نگاران «بی‌بی‌سی» و همچنین «نوایا گازتا» روسیه نیز این موضوع را پوشش داده اند. آنها در مطالب خود مستقیماً با مزدورانی که ارمنستان به قره باغ کوهستانی آورده شده‌اند ارتباط برقرار کردند و موضوع مبارزانی که برای پول می جنگیدند را مطرح کرده‌اند.

یک مقاله تحقیقاتی توسط سرگئی لئونوف، روزنامه نگار روس که در خبرگزاری «اورا رو» منتشر شده، تأیید می کند که ارمنستان سخت تلاش می کند تا مزدوران را برای جنگ در قره باغ کوهستانی جذب کند. لئونوف یادآوری می کند که ایروان قبلاً از همین تجربه استفاده کرده است. واقعی ترین نمونه آن تروریست معروف مونت ملکونیان است که در جریان جنگ اول قره باغ از یمن به منطقه قره باغ آمده است.

امروز نه تنها رهبری ارمنستان که در تلاشند مزدوران و تروریست ها را به منطقه بیاورند، حتی دیاسپورای ارمنی و سازمانهای به اصطلاح مردم نهاد ارمنی که در حال حاضر برای اعزام به قره باغ کوهستانی مزدور استخدام می کنند، مرتکب جنایات علنی می شوند.

«ووما سنتر»، یک سازمان به اصطلاح مردم نهاد ارمنی است که به طور فعال مزدور استخدام می کند. این سازمان تروریست ها را تحت عنوان ایجاد “ارتش ذخیره” به قرهباغ جذب می كند.

علاوه بر این، آرا آبراهامیان، رئیس اتحادیه ارامنه روسیه و زارع سینانیان، نماینده عالی ارمنستان در امور دیاسپورا به ویژه در این راستا فعال هستند. دیاسپورای ارمنی با استخدام مزدوران، قوانین روسیه را به شدت نقض می کند و آشکارا موضع تروریستی را به نمایش می گذارند.

طبق ماده ۲۰۸ قانون کیفری فدراسیون روسیه، شرکت در عملیات نظامی بعنوان بخشی از گروههای مسلح در خارج از کشور می تواند تا ۱۵ سال حبس داشته باشد.

امروز، ارمنستان که به طور دسته جمعی مزدوران و گروه های تروریستی را به منطقه می آورد، نه تنها آذربایجان، بلکه بسیاری از کشورهای دیگر و امنیت بین الملل را نیز تهدید جدی می کند. جامعه جهانی باید قدم های قاطعی در برابر این امر بردارد. در غیر این صورت، چنین جنایات جنگی می تواند نمونه ای از درگیری های دیگر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا