جهان

پاسخ یونیسف به آموزش نظامی کودکان در ارمنستان: این نقض فاحش حقوق کودکان است

دفتر منطقه ای یونیسف برای اروپا و آسیای میانه درباره ویدئویی که در کانال های مختلف تلگرامی منتشر شده و شرکت کودکان ارمنی در آموزش نظامی در خانکندی، شهر اشغال شده آذربایجان را نشان می‌دهد، اظهار نظر کرد.

جوهو هیون، مسئول روابط عمومی این نهاد جهانی به خبرگزاری ترند گفت که یونیسف قادر به تأیید محتوای ویدئو نیست ولی هرگونه استفاده از کودکان در درگیری نقض فاحش حقوق آنها است.

او گفته که “ما از همه طرفها می خواهیم که از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی مطابق با قوانین بین المللی و بشردوستانه محافظت کنند. نمایندگان یونیسف در ارمنستان و آذربایجان در حال همکاری با شرکای محلی برای کمک های بشردوستانه به کودکان آسیب دیده هستند.”

لازم به ذکر است که فیلم های پخش شده در کانال های مختلف تلگرامی نشان می دهد که دولت ارمنستان در نتیجه درگیری ها در قره باغ و در پی از دست دادن تعداد زیادی نیرو، کودکان را درگیر جنگ می کند.

ویدئوها نشان می دهد که در ساعات درسی در مدارس خانکندی زیر نظر سربازان با یونیفرم نظامی تمرینات رزمی برای دانش‌آموزان برگزار می شود.

لازم به ذکر است که این اولین واقعیت نیست که ایروان کودکان را در عملیات نظامی مشارکت داده است. حوادث مشابهی در اولین جنگ قره باغ در دهه ۱۹۹۰ نیز ثبت شد.

به گفته سرویس های اطلاعاتی خارجی، تروریست های ارمنی در ارتفاعات قره باغ و ارمنستان چندین اردوگاه برای کودکان ایجاد کرده است. در اینجا، نوجوانان برای شرکت در نبردها تحت یک فرآیند روانشناختی “شستشوی مغزی” می‌شوند.

لازم به ذکر است که جذب کودکان برای خدمت در نیروهای مسلح و سایر گروه های مسلح طبق قوانین بین المللی یک جرم جنگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا