جهانسلامتی و زندگی

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره سرعت بالای گسترش ویروس کرونا

رییس سازمان بهداشت جهانی می گوید باید از همه افراد مشکوک آزمایش گرفته شود

سازمان بهداشت جهانی از تشدید سرعت گسترش همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده است.

بنا بر اعلام این سازمان، در حالی که ۶۷ روز طول کشید تا تعداد مبتلایان شناسایی شده به یکصدهزار نفر برسد اما دو برابر شدن این رقم فقط به یازده روز وقت نیاز داشت و تنها به چهار روز دیگر نیاز بود تا تعداد بیماران به سیصدهزار نفر برسد.

تاکنون ۳۵۰ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده اند و ۱۵ هزار نفر هم جانشان را از دست داده اند.

با این حال، تدرس آدهانوم قبرسیوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می گوید هنوز کند کردن روند گسترش ویروس کرونا امکان پذیر است.

آقای تدرس از کشورهای جهان خواسته است با جدیت به گسترش آزمایش از افراد مشکوک و رصد مبتلایان بپردازند.

آقای تدرس گفت:‌ “نمی توان در فوتبال صرفا با دفاع پیروز شد. شما باید به حمله هم دست بزنید.”

به گفته او در خانه ماندن مردم و فاصله گرفتن از دیگران راه مهمی برای کاهش از سرعت انتشار ویروس کروناست ولی این اقدام دفاعی کافی نیست.

تدرس آدهانوم قبرسیوس گفت: “برای پیروزی باید با تاکتیک های تهاجمی و هدفدار به ویروس حمله کنیم. همه افراد مشکوک به ابتلا را آزمایش کنیم، بیماران شناسایی را از دیگران جدا کنیم و مورد مراقبت قرار دهیم و نزدیکانشان را در قرنطینه قرار دهیم.”

رییس سازمان بهداشت جهانی همچنین از گزارش های فزاینده درباره بیماری تعداد زیادی از کارکنان بخش درمان در سراسر جهان به خاطر کافی نبودن امکانات محافظتی ابراز نگرانی کرد.

به گفته تدرس آدهانوم قبرسیوس، سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با شرکای خود برای رفع کمبود وسایل حفاظتی مانند ماسک صورت و لباس های حفاظتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا