آذربایجانسلامتی و زندگی

گسترش ابتلای خوشه‌ای در استان اردبیل و واقعی نبودن آمار جان باختگان در آذربایجانشرقی

افزایش جان‌باختگان کرونا در اردبیل به ۴۴ نفر

افزایش ابتلای خوشه‌ای و خانوادگی

افشین فتحی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، از افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در این استان به ۴۴ نفر خبر داد و گفت که مدل شیوع کرونا در این استان به ابتلای خوشه‌ای تبدیل شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت که «تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا روز دوشنبه در اردبیل با افزایش شش نفر نسبت به روز قبل به ۴۴ نفر رسید.»

فتحی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی براساس جواب آزمایش ویروس‌شناسی کرونا ۲۰ نفر گزارش شده است، گفت: «به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به ۳۰۹ نفر افزایش یافت.»

این مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شمار بیماران بستری را بیش از شمار مبتلایان اعلام کرد و گفت که «هم‌اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اردبیل ۳۳۷ نفر است.»

افشین فتحی همچنین از گسترش ابتلای خوشه‌ای در استان اردبیل خبر داد و گفت: «اخیرا  ابتلا به کرونا در این استان خوشه‌ای شده است یعنی در یک خانواده تمام اعضای خانواده درگیر بیماری می‌شوند و این نشان می‌دهد که فردی از اعضای خانواده از منزل خارج شده، در بیرون دچار آلودگی شده و این آلودگی را به منزل انتقال داده است.» او بر لزوم رعایت ضد عفونی در فروشگاه‌ها و استفاده از دستکش تاکید کرد و گفت که افراد باید بعد از خرید، لباس‌ها و دست خود را ضد عفونی کنند.

فتحی همچنین گفت که «براساس توافق بعمل آمده بین دانشگاه و شهرداری و شورای شهر، بیمارانی که تشخیص قطعی داده شوند گندزدایی منازل آنها انجام خواهد شد، بنابراین درخواست ما این است که مردم همکاری لازم را داشته باشند.»

 آمار واقعی مبتلایان به کرونا چندین برابر آمار رسمی و شناسایی شده است

روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اعلام کرد که تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان شرقی به ۹۳۷ نفر رسیده است اما همزمان تاکید کرد که چندین برایر آمار رسمی، مبتلایان و ناقلان در سطح جامعه در حال تردد هستند.

رجایی گفت که روز دوشنبه نتیجه تست کرونای ۷۰ نفر در استان آذربایجان‌شرقی مثبت بود و این روند هر روز ادامه دارد و ۷۰ الی ۸۰ مورد جدید به تعداد مبتلایان در استان افزوده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی را تا روز دوشنبه چهار فروردین ماه ۸۸ نفر اعلام کرد.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد که تعداد مبتلایان به کرونا فقط افراد بستری و شناسایی شده نیستند و چندین برابر آمار بیماران شناسایی شده، مبتلایان و ناقلان بیماری در حال تردد در جامعه هستند.

بنابر آمار ایران‌اینترنشنال، تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی تا روز دوشنبه چهارم فروردین ماه ۱۰۶ نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا