ایران

واکنش ستاد کل نیروهای مسلح به ادعاهای وزیر اطلاعات مبنی بر تدارک ترور فخری‌زاده توسط عضو این نیرو

ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادعای وزیر اطلاعات مبنی بر شرکت یکی از اعضای این نیرو در ترور محسن فخری‌زاده را را رد کرد.

پس از گذشت چند روز از ادعای محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران مبنی بر شرکت یکی از اعضای نیروهای مسلح در ترور محسن فخری‌زاده، ستاد کل نیروهای مسلح ایران با انتشار بیانیه‌ای به این ادعا واکنش نشان داد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در این بیانیه‌ آمده است: «فرد مورد ادعای وزیر اطلاعات در سال ۹۳ در حال آموزش دیدن بوده است و در همان سال به دلیل مشکلات اخلاقی و اعتیاد اخراج گردیده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «وزیر اطلاعات حتما می‌دانند که وفق قوانین و مقرارت، افراد اخراجی از نیروهای مسلح از جمله فرد مورد ادعای ایشان پس از اخراج در سال ۹۳ با نیروهای مسلح به طور کامل قطع ارتباط نمونده و فاقد هویت نظامی می‌باشد و به همین دلیل جرم امنیتی وی همانند سایر آحاد جامعه در حیطه ماموریت و مسئولیت وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد.»

وزیر اطلاعات ایران در تاریخ ۲۲ بهمن در یک گفتگوی زنده از تلویزیون ایران گفته بود، یک نفر از نیروهای مسلح ایران تدارکات ترور محسن فخری زاده، مرد شماره یک برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را آماده کرده است.

در این باره بخوانید: روایت تازه از ایران: تدارکات ترور فخری‌زاده را یک نفر در داخل نیروهای مسلح انجام داد

محمد علوی با به اشتراک گذاشتن اطلاعات جدید در مورد ترور محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و مرد پشت پرده برنامه موشکی و هسته ای ایران، که در تاریخ ۷ آذر ماه ۹۹ در آبسرد دماوند، در نزدیکی تهران کشته شد، مدعی شد که وزارت متبوع او دو ماه قبل از حادثه اطلاعاتی در مورد احتمال ترور در منطقه ای که حمله انجام شده است، با نیروهای مسلح به اشتراک می گذارند اما اقدامات لازم انجام نمی‌شود.

وی مدعی شد، پنج روز قبل از ترور فخری زاده، ما محل عملیات را می دانستیم اما نمی توانستیم جلوی ترور را بگیریم زیرا شخصی كه ترور را تدارک دیده بود از اعضای نیروهای مسلح بود.

وزیر اطلاعات ایران گفت ما نمی توانیم فعالیت های اطلاعاتی در حوزه نیروهای مسلح انجام دهیم. بنابراین، ما از آنها نماینده‌ای خواستیم تا هماهنگی بین دو نهاد مرتبط انجام شود اما فخری زاده قبل از اینکه نیروهای مسلح نماینده ای برای ما بفرستند، ترور شد.

محمد علوی، اطلاعاتی در مورد سرنوشت فرد مذکور ارائه نداد، اما مقامات اعلام کردند که مظنون به ترور چند روز قبل از حادثه کشور را ترک کرده است.

محسن فخری زاده، یکی از چهره های اصلی برنامه هسته ای و موشکی ایران، در حمله‌ای به خودروی خود در منطقه آبسرد استان تهران در هفتم آذر سال ۹۹ ترور شد. مقامات ایرانی اسرائیل را به حمله متهم کردند.

همچنین بخوانید: یک نشریه اسرائیلی: محسن فخری‌زاده با تیربار یک تنی موساد کشته شد

محسن فخری زاده، به عنوان معاون وزیر دفاع ایران ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی وزارت را بر عهده داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا