اقتصادایرانجهانسیاست

آمریکا: ونزوئلا هزینه کمک‌های نفتی ایران را با طلا می‌پردازد

یک مقام دولت آمریکا گفت، ونزوئلا که با مشکلات شدید مالی روبروست احتمالا در ازای کمک‌های ایران برای تعمیر و بازسازی صنایع نفتی این کشور به تهران طلا می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الیوت آبرامز، مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا، روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت گفت که ایران از جمله در هفته جاری شمار «بیشتر و بیشتری» هواپیما به این کشور آمریکای لاتین اعزام کرده است.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا اضافه کرده است، ما حدس می‌زنیم که آنها (در ازای این کار) طلا دریافت می‌کنند. هواپیماهایی که از ایران آمده و تجهیزاتی برای صنعت نفت (ونزوئلا) می آورند در ازای این تجهیزات طلا برمی گردانند.

بلومبرگ هم به نقل از «منابع آگاه» نوشت که دولت ونزوئلا این ماه ۹ تن طلا معادل ۵۰۰ میلیون دلار را در ازای خدمات ایران برای بازسازی پالایشگاه های این کشور با هواپیما به ایران ارسال کرده است.

به نوشته بلومبرگ آمریکا قبلا جلوی معاملات مشابه ونزوئلا با روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی را گرفته بود.

الیوت آبرامز می‌گوید٬ نیکلاس مادورو سال گذشته از چین و روسیه درخواست وام بیشتر کرده بود، اما تاکنون یک سنت هم نتوانسته است بگیرد.

یک روز پیشتر مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا گفته بود که هواپیماهای متعدد شرکت ایرانی ماهان ایر در ونزوئلا مشاهده شده است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته از کشورهای جهان خواست حریم هوایی خود را به روی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر ببندند.

مایک پومپئو گفته بود، این پروازها باید متوقف شوند و کشورها نباید به هواپیماهای ماهان اجازه عبور از حریم هوایی خود را بدهند، همانطور که بسیاری از کشورها اجازه فرود به این شرکت هواپیمایی را لغو کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا