ایران

وزارت نفت: دستور استفاده حداکثری «نفت کوره» در نیروگاه‌ها صادر شد

وزارت نفت ایران روز یکشنبه ۱۸ مهر، از «استفاده حداکثری نفت کوره در نیروگاه‌ها» به‌عنوان یکی از برنامه‌های تامین سوخت زمستانی امسال خبر داد.

سایت خبری وزارت نفت با اشاره به برگزاری سومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی تأمین سوخت زمستانی با حضور معاونان گاز و پالایش و پخش از «استفاده حداکثری نفت کوره در نیروگاه‌ها» به‌عنوان یکی از برنامه‌های تامین سوخت زمستانی امسال خبر داد.

یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای شهرهای ایران همچون آلودگی هوای تهران ، اصفهان ، قم ، تبریز ، اراک ، قزوین ، کرج بدلیل سوخت مازوت در نیروگاه ها جهت تولید برق در پاییز و زمستان است که شاخص آلودگی هوای تهران را به بالای ۲۰۰ هم میرساند که سبب تعطیلی یک یا دو روزه شهرهای آلوده میشود.

با سوزاندن این سوخت‌ ترکیباتی گوگردی از جمله  اس‌او‌ایکس در هوا منتشر می ‌شود که یک گازی سمی است و برای سلامتی مضر است. تولید مقدار زیاد این گاز باعث ایجاد بوی بد در محیط خواهد شد.

سوختن مازوت همچنین باعث تشکیل سولفات‌ها و نیترات‌ها به شکل آئروسل می شود که با تشدید آلودگی هوا خطر حملات قلبی و مشکلات تنفسی از جمله آسم را افزایش می‌ دهند. این آلودگی ها باعث ایجاد باران اسیدی شده و اکوسیستم های زمین را تحت تاثیر قرار می دهند.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران قبلا گفته بود در زمستان امسال انتظار می‌رود کشور با کسری روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز مواجه شود و تولید گاز کشور نیز افزایش نخواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا