سیاست

پادشاه اردن: به نظر می رسد میان آمریکا و ایران نوعی آرامش برقرار شده است

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بیان داشت در ماه های آینده تلاش خواهیم کرد که تنش را کاهش دهیم و منطقه را به سوی آرامش سوق دهیم و امیدواریم رویه تنش‌زدایی میان آمریکا و ایران ادامه یابد.

پادشاه اردن با بیان اینکه برای کاهش تنش در منطقه تلاش خواهد کرد، در رابطه با اتقافات اخیر میان آمریکا و ایران گفت: تا این لحظه به نظر می رسد که به نوعی آرامش برقرار است.

 

 

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در بخشی از گفت وگوی اختصاصی خود با فرانس 24 در رابطه با تنش های اخیر میان ایران و آمریکا گفت: در ماه های آینده تلاش خواهیم کرد که تنش را کاهش دهیم و منطقه را به سوی آرامش سوق دهیم.

 

وی افزود: تا این لحظه به نظر می رسد که به نوعی آرامش برقرار است و امیدوارم این مساله تداوم داشته باشد زیرا بی ثباتی در منطقه را نمی توان تحمل کرد؛ بی ثباتی که به اروپا و دیگر نقاط جهان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

ملک عبدالله دوم تصریح کرد آنچه که در ایران رخ می‌دهد، بر بغداد، دمشق، بیروت و همچنین روند صلح فلسطین و اسرائیل نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

وی در این مصاحبه تأکید کرد که در سفر آتی خود به بروکسل و استراسبورگ و پاریس طی چند روز آینده مسائل منطقه و هماهنگی های لازم درباره این مسائل را بررسی خواهد کرد و روشن است که یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم منطقه آن چیزی است که میان آمریکا و ایران جریان دارد.

 

وی تأکید کرد که محور اصلی مذاکراتش با مقامات اروپایی موضوع ایران و نیز وضعیت عراق خواهد بود و افزود که در نهایت ملت عراق بودند که سختی های بسیار کشیدند و هزینه های بسیار دادند.

 

وی گفت این نگرانی هست که عراق دوباره به سمت تفرقه های فرقه ای و جنگ داخلی برود هرچند تأکید کرد که «به توانایی ملت عراق در برداشتن گام های بزرگ به سوی آینده درخشان ایمان دارد».

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا