جهانسیاست

پاشینیان: اگر جنگ ادامه پیدا می‌کرد ما نابود می‌شدیم

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت: "اگر جنگ برای مدتی ادامه داشت، ما نه تنها استپاناكرت (خانكندی)، مارتونی (خوجاوند) و عسكران را از دست می دادیم، بلكه کاملاً فرو می‌پاشیدیم ..."

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه 21 آبان در صفحه فیس بوک خود اظهار داشت که توافق صورت گرفته در مورد قره باغ با میانجیگری روسیه از محاصره و فروپاشی (نابودی کامل) نیروهای ارمنستان جلوگیری کرد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، نیکول پاشینیان گفت: “اگر عملیات نظامی ادامه پیدا می‌کرد، خطر از دست دادن استپاناكرت (خانكندی) وجود داشت. ستاد کل به من اطلاع داد که ما از نظر منابع مشکل داریم. و رهبري سياسي آرتساخ (به اصطلاح اسم قره باغ) همين موضع را داشت. به لطف سند امضا شده، به آنچه که در صورت ادامه عملیات نظامی قادر به دستیابی به آن نمی‌بودیم، دست یافته ایم. استپاناکرت اساساً کاملاً بی دفاع بود. در صورت ادامه جنگ، طرف ارمنی نه تنها استپاناکرت، بلکه مارتونی و عسکران را نیز از دست می داد. پس از آن، نوبت به مناطق دفاعی دوم، سوم و چهارم می رسید و ارتش در محاصره قرار می گرفت. در نتیجه، فروپاشی (نابودی کامل) رخ می‌داد. بر این اساس بود که چنین تصمیمی اتخاذ شد. تصادفی نیست که این روزها ارتش با ارسال فیلم از خط مقدم از تصمیم پشتیبانی می کند. این، چه معنی دارد؟ این بدان معنی است که آنها درک بهتری از وضعیت زمین دارند. این تمام واقعیت است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا