جهان

پاشینیان: “مجبورم اعلام کنم که اجساد بیش از 300 سرباز ارمنی در دو روز گذشته از شوشا جمع شده …”

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با اعضای فراکسیون حاکم «قدم من» در پارلمان (مخالفان در جلسه حضور نداشتند) در مورد اتهامات علیه وی مبنی بر معامله شوشا صحبت کرد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با اعضای فراکسیون حاکم «قدم من» در پارلمان (مخالفان در جلسه حضور نداشتند) در مورد اتهامات علیه وی مبنی بر معامله شوشا صحبت کرد. وی گفت که در نبردها برای شهر، ارتش ارمنستان متحمل خسارات زیادی شد که با شایعات خیانت مغایرت دارد.

پاشینیان گفت: “اگر آنها می توانستند شوشا را حفظ کنند، آن را حفظ می کردند. من نمی خواستم در این باره صحبت کنم، اما مجبورم بگویم که طی دو روز گذشته اجساد بیش از 300 سرباز ارمنی از اطراف شوشا جمع شده اشت. بیش از 300 جسد. آیا می توانید وسعت این نبرد را تصور کنید؟ اما هنوز افرادی هستند که می گویند ژنرال ها یا رهبری سیاسی دستور تسلیم شوشا را بدون جنگ داده اند. اگر چنین است، به دستور چه کسی این افراد جنگیدند و مردند؟ ”

تصویر اجساد سربازان ارمنستان در جاده شوشا-خانکندی. عکس از رویترز

پیش از این، آرایک هاروتیونیان، رهبر خودخوانده قره باغ نیز گفته بود که اجساد بیش از 150 سرباز ارمنی در اطراف شوشا جمع آوری و تحویل داده شده است.

لازم به ذکر است که فقط در یک قسمت، یک گروه 30-35 نفره از نیروهای ویژه آذربایجان در مسیر شوشا به خانکندی بیش از 110 سرباز ارمنستان را به هلاکت رساندند و اجساد آنها روزها در کنار جاده باقی ماند. خبرنگار رویترز که با صلحبانان روسی وارد منطقه شده بود، از اجساد عکسبرداری کرد.

به گفته طرف آذربایجانی، نیروهای ارمنستان در نبردهای شوشا حدود 800 نفر را از دست داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا