آذربایجان

پرچم آذربایجان در پست‌های مرزی آزاد شده چاخیرلی و محمودلو به اهتزاز درآمد

آزادسازی سرزمین های منطقه جبرائیل توسط ارتش آذربایجان با بازسازی قسمت اشغالی مرز دولتی با ایران (آذربایجان جنوبی) همراه است.

روز، جمعه ۲۵ مهرماه برای اولین بار پس از ۲۷ سال، پرچم آذربایجان بر روی پاسگاه های مرزی چاخیرلی و محمودلو در مرز با ایران در منطقه آزاد شده منطقه جبرائیل به اهتزاز درآمده است. به همین مناسبت مراسم ویژه ای ترتیب داده شد.

لازم به ذکر است که در نتیجه اشغال مناطق زنگیلان و جبرائیل توسط نیروهای نظامی ارمنی، ۱۳۲ کیلومتر از مرز زمینی آذربایجان با ایران نیز اشغال شد. قاچاق مواد مخدر از این قسمت از مرز که از دهه ها قبل که اشغال شده بود، به دفعات در گزارش های بین المللی منعکس شد. اکنون، انجام موفقیت آمیز ضد حملات ارتش آذربایجان برای آزادسازی مناطق حاشیه آراز، با خوشحالی و افتخار مرزبانان آذربایجان روبرو شده است.
سرویس خدمات مرزی جمهوری آذربایجان گزارش می دهد که در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر)، به دستور الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، پرچم آذربایجان بر روی پاسگاه های چاخیرلی و محمودلو به اهتزاز درآمد. و به مناسبت آغاز فعالیتهای رزمی این پستهای مرزی مراسمی ترتیب داده شد.

در این مراسم مشارکت شرافتمندانه مرزبانان آذربایجان همراه با سایر بخش‌های نیروهای مسلح در عملیات نظامی برای اخراج نیروهای مسلح ارمنستان از سرزمین های تاریخی آذربایجان و وارد آوردن ضربات شکننده به نیروهای ارمنستان مورد تأکید قرار گرفت.

خاطر نشان شد كه هر افسر مرزبانی و سربازي كه در مرزهاي دولتي خدمت مي كنند آماده انجام مأموريت هاي رزمي عليه هرگونه اشغال است.
در منطقه ای که در اکتبر ۱۹۹۳ توسط نیروهای مسلح ارمنستان اشغال شد و پس از ۲۷ سال آزاد شد، حفاظت از مرزهای دولتی توسط پرسنل گروه مرزی “هورادیز” سازمان مرزهای دولتی سازماندهی شد.

در این بیانیه آمده است: “در حال آماده سازی برای اجرای اقدامات حفاظت از مرز در سایر پست های مرزی است که در آینده نزدیک آزاد خواهند شد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا