آذربایجانایران

پوستری که در تبریز برای چهلم «حدیث نجفی» پخش گردیده؛ «بیز بو یولدان دونمه‌ریک – آلیشمیشیق سونمه‌ریک»

۱۲ آبان‌ماه چهلم «حدیث نجفی» دختر تورک آزربایجان

حدیث نجفی (۱۵ دی ۱۳۷۸ – ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) یکی از معترضان در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ جغرافیای ایران بود که در مهرشهر کرج توسط نیروهای نظامی حکومت جمهوری اسلامی به قتل رسید و شبانه به خاک سپرده شد.

صداوسیمای داخلی ایران اخباری دروغین و کذب در مورد حدیث نجفی پخش کرد، این اخبار کذب اما به رسانه‌های داخلی ختم نشد، وقتی مشخص شد حدیث نجفی در صفحه‌ی اینستاگرامی خود به لاتورک (تورکی به لاتین) می‌نویسد، رسانه‌های فارس زبان خارج از کشور، نیز با بی‌شرمی و بی‌رحمی تمام بر علیه «دختر تورک آزربایجان» اخبار کذب منتشر کردند.

او در رستورانی، واقع در بلوار ارم مهرشهر کرج کار می‌کرد. سه خواهر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک‌تر از خودش داشت و فرزند چهارم خانواده بود. او دارای دیپلم طراحی دوخت بود

اما حدیث نجفی، همان «حدیث نجفی» دختر تورک آزربایجانی است که موهایش را بست تا به مبارزه با ظلم، تحجر و بیدادگری جمهوری اسلامی برود. اگر همه‌ی رسانه‌ها جهان هم بر علیه مرگ مظلومانه‌ی حدیث بایستند، این مردم تورک (آزربایجان،‌ تورکمن، قاشقایی و …) است که نام وی را به زبان خواهد آورد.

رسانه‌ها و فعالین تورک (آزربایجان، قاشقایی، تورکمن) به دنبال آن هستند که در روز چهلم وی، یک بار دیگر بر علیه نظام جمهوری اسلامی برخیزند تا نشان دهند «دختر تورک آزربایجان» با پرپر شدنش بذر شهامت و شجاعت را در دل مردمش کاشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا