خاورمیانهسلامتی و زندگی

کرونا و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه دولت ترکیه

جان‌باختن 7 تن دیگر بر اثر کرونا در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد امروز 7 تن دیگر در کشورمان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود اعلام کرد: طی 24 ساعت اخیر 3672 فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه 293 تن از آنها مثبت بوده است. علی‌رغم تمام تلاش‌‌ها 7 نفر از افراد مبتلا به این بیماری نیز جان باختند.

لازم به ذکر است نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه در تاریخ 10 مارس جاری شناسایی شد.

تاکنون در مجموع 24 هزار و 17 نفر در ترکیه مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و نتیجه 1529 تن از آنها مثبت بوده است. شمار قربانیان کرونا در ترکیه نیز به 37 نفر رسید.

هلال احمر ترکیه در راستای تدابیر اتخاذی برای مقابله با ویروس کرونا به ارائه خدمات و یاری رسانی به مردم و نیازمندان ادامه می‌دهد.

 

هلال احمر ترکیه اعلام کرد: این سازمان كه از زمان تأسیس برای رفع هر مشكلی تلاش می کند، در راستای تدابیر اتخاذی برای مقابله با ویروس کرونا به ارائه خدمات و یاری رسانی ادامه می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ”هلال احمر ترکیه برای بیش از 11هزار شهروند کشورمان که از خارج آمده‌اند و در خوابگاه‌ها مطابق قوانین و ضوابط بهداشتی در اتاق‌های مجزا در قرنطینه به سر می برند روزانه سه وعده غذا تهیه و توزیع می‌کند.

همچنین هلال احمر نیازهای شهروندان بالای 65 سال و بیماران خاص را نیز تامین می کند.

علاوه بر این هلال احمر ترکیه از “گروه‌های پشتیبانی اجتماعی وفا” در شهرهای مختلف نیز حمایت می‌کند.

هلال احمر برای تامین نیاز بانک خون کشور در این شرایط فوق العاده نیز تلاش می‌کند.

هلال احمر آزمایشگاههای مرجع بانک ملی خون در استانبول و آنکارا را به وزارت بهداشت برای تشخیص و شناسایی ویروس کرونا اختصاص داده است. همچنین برای وزارت بهداشت 150 بیمارستان چادری فراهم کرده و به فعالیت ساخت 300 بیمارستان صحرایی در کارخانه‌های خود برای تامین هرگونه نیاز احتمالی ادامه می دهد.

هلال احمر کشور بسته‌های غذایی که برای شرایط اضطراری در انبارهای این نهاد موجود است را برای تامین نیازهای مردم و خروج کمتر آنها از خانه بین 150هزار خانواده توزیع خواهد کرد.”

شهرداری آکچاکوجا در استان دوزجه ترکیه، در چارچوب تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا تامین مایحتاج روزانه سالمندان بالای 65 سال را آغاز کرد.

اکیپ‌های شهرداری آکچاکوجا در استان دوزجه ترکیه، در چارچوب تدابیر پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا توزیع نان و خرید مایحتاج روزانه سالمندان بالای 65 سال را آغاز کردند.

اوکان یانماز، شهردار آکچاکوجا در این رابطه گفت: تمام توان و امکانات شهرداری برای حمایت از کمپین «در خانه بمان» در خدمت مردم است. با ثبت و ارزیابی تمامی درخواست‌های سالمندان بالای 65 سال، نیاز آنها برای خروج از خانه حدالامکان کاهش خواهد یافت.

گفتنی است دولت ترکیه برای پیشگیری از ابتلای سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن به ویروس کرونا و تامین نیازهای اساسی آنها، گروه‌های ویژه تشکیل داد.

در این راستا وزارت کشور ترکیه دیروز اعلام کرد: گروه‌های ویژه برای پیشگیری از ابتلای سالمندان و افراد دارای امراض مزمن به ویروس کرونا و تامین نیازهای اساسی آنها تشکیل شده است. این افراد در قالب «گروه حمایت اجتماعی وفا» و تحت نظارت استانداری و فرمانداری‌های سراسر ترکیه فعالیت خواهند کرد. شهروندان از طریق شماره‌های 112، 155 و 156 می‌توانند از خدمات «گروه حمایت اجتماعی وفا» بهره‌مند شوند.

شهروندان ترکیه مقیم کشورهای خارجی که به کشور بازگشته‌اند، جهت پیشگیری از شیوع کرونا در یک خوابگاه دانشجویی در استان ساکاریا برای 14 روز قرنطینه شدند.

 

شهروندان ترکیه مقیم کشورهایی خارجی که امروز طی پروازی به کشور بازگشته اند٬ در چارچوب تدابیر اتخاذ شده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا (کووید-19)٬ در یک خوابگاه دانشجویی در استان ساکاریا برای 14 روز قرنطینه شدند.

هواپیمای حامل این افراد صبح امروز در فرودگاه استانبول بر زمین نشست و سپس 348 سرنشین آن با اتوبوس به استان ساکاریا منتقل شدند.

این شهروندان ترک پس از اتمام معاینات پزشکی لازم به خوابگاه «صباح الدین زایم» این شهر منتقل شدند.

گفتنی است استانداری استانبول پیشتر اعلام کرده بود که در چارچوب تدابیر اتخاذ شده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا (کووید-19)٬ شهروندانی که از کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه، اتریش، نروژ، دانمارک، سوئد، بلژِیک و هلند به ترکیه باز می‌گردند٬ 14 روز قرنطینه می‌شوند. در این مورد تمامی تدابیر لازم اتخاذ شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا