ایرانجهانسیاست

یک افغان-آلمانی به جرم جاسوسی برای جمهوری اسلامی به زندان محکوم شد

دادگاه شهر کوبلنز، یک مترجم آلمانی-افغان پیشین ارتش آلمان را به جرم جاسوسی برای ایران به شش سال و ده ماه زندان محکوم کرد.

دادگاه شهر کوبلنز، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد همسر این فرد نیز که اکنون آزاد است، به جرم همکاری با او به ده ماه زندان تعلیقی محکوم شده است.

این مترجم پیشین ارتش آلمان که ۵۱ ساله است و نامش «عبدالحمید س» اعلام شده، به جرم «خیانت در یک پرونده فوق‌العاده حساس» محکوم شده است.

او در زمانی که به عنوان مترجم غیرنظامی از سوی ارتش آلمان در پادگان هاینریش هرتز در داون در نزدیکی کوبلنز به کار گرفته شده بود، برخی اطلاعات محرمانه دولتی با محتوای نظامی را به همکاران خود در سرویس اطلاعاتی ایران ارائه کرده بود.

او از ۲۸ ژانویه ۲۰۱۳ در چند شهر مختلف اروپایی با ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای تحویل مدارک ارتش آلمان دیدار داشته است. این مدارک درباره وضعیت نظامی آلمان در برخی از کشورها بوده است.

این مترجم افغان-آلمانی که از یک سال پیش در زندان به سر می‌برد، با خطر حبس ابد یا پانزده سال زندان روبه‌رو بود، اما به دلیل نداشتن سوء پیشینه و همچنین اعتراف هر دو متهم، در حکم آنان تخفیف داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا