جهان

کشتی تفریحی توقیف شده ۷۷ میلیون دلاری یک اولیگارش روس حراج می‌شود

برای نخستین بار یک کشتی تفریحی توقیف شده متعلق به یک اولیگارش روس به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، این کشتی مجلل تفریحی به ارزش تقریبی ۷۷ میلیون دلار متعلق به دیمیتریویچ پومپیانسکی میلیاردر نزدیک به پوتین است که بعد از تهاجم کرملین به اوکراین، همراه با دیگر اولیگارش‌های روسی در فهرست تحریم‌های غرب قرار گرفت.

کشتی لوکس تفریحی «آکسیوما» با ۷۲.۵ متر طول، بر اساس شکایت جی‌پی مورگان، بانک سرمایه‌گذاری آمریکا به خاطر عدم پرداخت ۲۰ میلیون دلار وامی که از این بانک گرفته است، حراج می‌شود.

این کشتی دارای شش کابین لوکس، استخر شنا، اتاق سینمای سه بعدی، سالن بدن‌سازی، جکوزی، امکانات غواصی و یک سالن کاملا مجهز، در ماه مارس توسط مقامات جبل الطارق، یکی از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا، توقیف شد و دادگاه جبل الطارق اکنون رای به حراج این کشتی داده است.

اوکراین بارها از غرب خواسته است که ده‌ها میلیارد دلار دارایی‌های توقیف شده اولیگارش‌ها، شرکت‌های و نهادهای روسی تحریم شده را برای کمک به مردم اوکراین اختصاص دهند، اما کشتی آکسیوما برای پرداخت بدهی اولیگارش روس به بانک جی‌پی مورگان به حراج گذاشته می‌شود.

پومپیانسکی مديرعامل شرکتی به نام «پی‌جی‌اس‌سی» است که از بزرگ‌ترين توليدکنندگان ورق‌های فلزی برای صنايع نفت و گاز روسيه محسوب می‌شود.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا