fa

کشورهای حوزه خلیج: برنامه موشکی ایران باید در گفتگوهای هسته‌ای گنجانده شود

کشورهای عربی خلیج روز چهارشنبه ۲۶ خرداد اعلام کردند جدا کردن گفتگوهای هسته‌ای از برنامه موشکی تهران و رفتار "بی ثبات کننده" این کشور خطرناک خواهد بود.

کشورهای عربی خلیج روز چهارشنبه ۲۶ خرداد اعلام کردند جدا کردن گفتگوهای هسته‌ای از برنامه موشکی تهران و رفتار “بی ثبات کننده” این کشور خطرناک خواهد بود و بار دیگر خواستار گنجاندن این موضوعات در گفتگوهای وین شدند.

قدرت های جهانی و ایران روز شنبه برای احیای پیمان هسته ای ۲۰۱۵ وارد دور ششم مذاکرات در وین شدند.

تهران با هر تلاشی برای افزودن موارد دیگر به این توافق مخالف است.

وزرای خارجه کشورهای عرب حاشیه خلیج از قدرت های جهانی خواستند تا به توافقی با محدودیت های شدیدتر و مدت زمان طولانی تری برسند تا از مسابقه تسلیحاتی و تنش بیشتر در منطقه جلوگیری شود.

آنها در بیانیه ای به دنبال جلسه‌ای در ریاض اعلام کردند كه کشورهای حوزه خلیج باید در مذاكرات جهانی با تهران مشاركت داشته باشند و آماده “همکاری و برخورد جدی و موثر با پرونده هسته ای ایران هستند.”

در این بیانیه تأکید شده است، تفکیک توافق هسته ای از برنامه موشکی ایران و پشتیبانی این کشور از گروه‌های نیابتی منطقه ای خطرناک است.

عربستان سعودی و ایران که روابط خود را در سال ۲۰۱۶، در پی حمله به سفارت عربستان در تهران قطع کردند، گفتگوهای مستقیم در عراق را با هدف کاهش تنش در ماه آوریل آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا