خاورمیانهسیاست

کشورهای عرب خلیج در مورد گزارش قتل خاشقچی از ریاض پشتیبانی کردند

عربستان سعودی ضمن رد گزارش سیا در مورد قتل خاشقچی اعلام کرد که این گزارش حاوی "اطلاعات و نتیجه گیری های نادرست" است.

بحرین، کویت و امارات متحده عربی روز شنبه ۹ اسفند از عربستان سعودی در رد گزارش سیا در مورد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی حمایت کردند.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که سیا گزارشی طبقه بندی نشده منتشر کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را مقصر قتل خاشقچی، ستون نویس واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ در استانبول می‌دانست.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با رد این گزارش، آن را “منفی، کذب و غیرقابل قبول” دانست و افزود که حاوی “اطلاعات و نتیجه گیری های نادرست” است.

وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه ای با اشاره به “نقش اصلی” عربستان سعودی در مسائل منطقه ای و بین المللی، با رد گزارش سیا توسط عربستان سعودی موافقت کرد.

وزارت خارجه کویت نیز به نوبه خود، به نقش پادشاهی سعودی در مبارزه با “خشونت و افراط گرایی و حمایت همه‌جانبه آن از امنیت و ثبات در منطقه و سراسر جهان” تاکید کرد.

امارات متحده عربی نیز با ابراز اطمینان خود به دادگستری سعودی و “تعهد در اجرای قانون به صورت شفاف و بی طرفانه و پاسخگویی به کلیه طرفین این پرونده” از عربستان سعودی دفاع کرد.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی نیز از بیانیه عربستان حمایت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، العثیمین گفت که او “ادعاهای نادرست ذکر شده در این گزارش را که هیچ اثبات قاطعی ندارد” رد می کند.

العثیمین گفت که او از تمام اقدامات قضایی که علیه مجرمان جنایت و صدور احکام علیه آنها انجام شده است، حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا