سیاست

گزارش تصویری/ تجمعات اعتراضی مردم احواز در منطقه «کوت‌عبدالله» ادامه دارد

مرگ مشکوک «حسن حیدری»، شاعر ملی عرب احوازی، منجر به تظاهرات اعتراضی گسترده در منطقه کوت عبدالله الاحواز شده است.

پیکر این شاعر جوان در محاصره نیروهای امنیتی، دوشنبه ۲۰ آبان به خاک سپرده شد. براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تظاهرات ادامه دارد. در جریان این اعتراضات، فعالین ملی عرب احوازی پرچم ایران را پایین کشیده‌اند.

شب گذشته و امروز ویدئوهای زیادی مبنی بر اعتراض شهروندان احوازی به مرگ مشکوک این شاعر معترض به ستم ملی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است.

حسن حیدری شاعر و فعال فرهنگی عرب  احواز سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۸، به دلیل وخامت حالش به بیمارستان شفا در احواز منتقل شده‌بود که صبح همان روز در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

فعالان ملی و حقوق بشر عرب الاحواز معتقدند که “فوت او مشکوک بوده‌است.”

این شاعر ملی ملت الاحواز در شهریورماه ۱۳۹۷ با تامین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پس از حدود یک‌ماه بازداشت به صورت موقت و تا پایان دادرسی از زندان شیبان احواز آزاد شده‌بود.

وی ۲۰ مردادماه ۹۷ از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت و روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان شیبان اهواز آزاد شده‌بود.

همچنین در جریان اعتراضات دیروز و امروز مردم احواز، مدیرکل امنیتی و انتظامی «استانداری خوزستان» ادعا کرده که او در اثر سکته فوت شده و اخبار منتشر شده در خصوص “درگذشت مشکوک” وی را “ناآگاهی رسانه‌های خارج‌نشین” عنوان کرده‌است.

رضا نجفی مهر مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان مدعی شده: «طبق اخباری که به دست ما رسیده حسن حیدری بر اثر سکته فوت شده است و از آنجایی که یکی از شاعران معروف اهواز بود طرفداران وی برای عرض تسلیت در منطقه تجمع کردند.»

سعید حاجیان فرماندار شادگان نیز گفته‌است: «در حال حاضر در سطح شهرستان شادگان امنیت مطلوب و فوق‌العاده است و وضعیت شهر آرام است.»

علی‌رغم تمام این ادعاها منابع محلی به کمپین می‌گویند که اعتراض‌ها در خصوص فوت این شاعر معترض عرب کماکان ادامه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا