سیاست

گفت‌وگوی تلفنی پادشاه عربستان با محمود عباس

پادشاه عربستان سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه ریاض خواستار برقراری صلحی جامع و عادلانه است تاکید کرد: مساله شما مساله ما و مساله جهان عرب و اسلام است و ما با شما هستیم.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی سه شنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار برقراری صلحی جامع و عادلانه شد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، در این گفت‌وگوی تلفنی پادشاه عربستان تاکید کرد: مساله شما مساله ما و مساله جهان عرب و اسلام است و ما با شما هستیم.

 

وی همچنین با بیان اینکه صلح یک گزینه راهبردی است که منجر به حل نهایی مساله فلسطین و تحقق حقوق ملی مردم فلسطین می شود، خواستار تحقق صلحی جامع و عادلانه شد.

 

از سوی دیگر محمود عباس نیز از مواضع عربستان سعودی برای تحقق استقلال کشور فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تشکر کرد.

 

در همین حال وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به طرح صلح خاورمیانه اعلام کرد: از همه تلاش ها برای دستیابی به حل عادلانه و جامع مساله فلسطین حمایت می کنیم.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا