ایرانجهانویدیو

یکی از کارکنان سرکنسولگری ایران در استانبول به خبرنگار شبکه تی‌آرتی حمله کرد (ویدیو)

آناتولی گزارش داد، یکی از کارکنان سرکنسولگری ایران در استانبول خبرنگار شبکه تی‌آرتی تورکیه «TRT» را که قصد فیلمبرداری داشت، مورد حمله قرار داد.

اوبی شاه بندر، خبرنگار و تحلیلگر دفاعی شبکه‌خبری تی‌آرتی ورلد «TRT World» تورکیه شامگاه روز پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹ با انتشار ویدئویی در حساب توئيتر خود نوشت: «هنگامی که قصد فیلمبرداری داشتیم و از یکی از کارکنان سرکنسولگری ایران درباره دستگیری یک دیپلمات ایرانی متهم‌ به مشارکت در ترور مسعود وردنجانی (مولوی) پرسیدیم، در خارج از محوطه کنسولگری ایران در استانبول به ما حمله کرد.»

برخی رسانه‌های تورکیه روز پنجشنبه اعلام کردند که محمدرضا ناصرزاده ۴۳ ساله، دیپلمات سرکنسولگری ایران در استانبول به ظن ارتباط با ترور مسعود مولوی بازداشت شده است.

این درحالی است که سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران با انکار بازداشت دیپلمات ایران در استانبول گفت: «احدی از کارمندان سرکنسولگری کشورمان بازداشت نشده است. فرد نام برده شده در این رسانه کارمند سر کنسولگری نبوده و برای پیگیری موضوع پیش آمده و روشن شدن ابعاد آن از مجاری رسمی با مقامات تورکیه در تماس هستیم.»

در اعترافات «سیاوش اباذری شلمزاری»، به پلیس و بازپرسی تورکیه، بعنوان شخصی که «علی اسفنجانی»، طراح ترور «مسعود مولوی وردنجانی» را قاچاقی به ایران منتقل کرده، آمده است:

“نام او در کارت شناسایی‌اش علی اسفنجانی نوشته شده بود. تمام اطلاعات مربوط به سند عبور همانند کارت شناسایی‌اش بود اما نامش عباس نوشته شده بود. من با حاجی تماس گرفتم و گفتم که نامش را اشتباه نوشته‌اند. او به من گفت، صبر کن، من با کنسول صحبت خواهم کرد. او ۱۵ دقیقه بعد با من تماس گرفت. گفت، کنسولگری ۲ هزار کیلومتر از آنجا دور است، یک راهی پیدا کن و او را به ایران ببر. وقتی در فرودگاه تهران فرود آمدیم، حاجی آقا و محمدرضا ن [ناصر زاده] را دیدم. آنجا منتظر ما بودند. آنها علی را گرفتند و رفتند، من دیگر هرگز آنها را ندیدم.”

همچنین بخوانید: یک دیپلمات ایران در تورکیه دستگیر شد؛ راز ترور «مسعود مولوی» گشوده می‌شود

به گزارش روزنامه صباح تورکیه، سیاوش اباذری شلمزاري در اعترافاتش به بازپرسی استانبول گفته که یک سند مسافرتی جعلی از سرکنسولگری ایران در استانبول برای علی اسفنجانی تهیه شد و فرار از این طریق صورت گرفت.

همچنین بخوانید: تصویر «علی اسفنجانی»، طراح ترور «مسعود مولوی» که روزنامه صباح منتشر کرده است

بر اساس این گزارش، حکم بازداشت «محمدرضا ناصرزاده»، دیپلمات ایرانی که مدارک جعلی را برای علی افسنجانی، طراح ترور مسعود مولوی تهیه کرده بوده، از سوی قاضی دادگاه صلح کیفری استانبول صادر و به زندان فرستاده شد.

این دومین مورد از اخبار رسمی فعالیت‌های تروریستی دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران است که طی روزهای اخیر منتشر می‌شود. هفته گذشته نیز، دادگاهی در آنتورپ بلژیک رای به محکومیت اسداله اسدی دیپلمات مقیم وین و سه نفر دیگر را که بجرم توطئه بمب گذاری در تجمع شورای ملی مقاومت ایران در نزدیکی پاریس، دستگیر شده بودند، داد.

همچنین بخوانید: دیپلمات ایرانی در دادگاه بلژیک بجرم تروریسم و بمب‌گذاری محکوم شد

همچنین بخوانید: جزییاتی تازه از عملیات سازمان امنیت ترکیه بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران

همچنین بخوانید: عملیات میت بر علیه جاسوسان وزارت اطلاعات ایران در استانبول (ویدیو)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا