آذربایجان

یک بمب دست‌ساز قوی دیگر در زیر پلی در زنگیلان کشف شد

دیروز چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه ۹۹ آژانس ملی مین‌زدایی جمهوری آذربایجان (آناما) و وزارت کشور یک عملیات ضد تروریستی در منطقه زنگیلان انجام دادند.

آناما به رسانه‌های آذربایجان گفت كه این سازمان در تاریخ ۱۰ دی‌ماه، اطلاعاتی را در مورد جاسازی یك ماده منفجره ویژه در زیر پل و در یك منطقه سنگلاخی در روستای رَز دره شهرستان زنگیلان دریافت كرد.

بر اساس اطلاعات ارسال شده به آژانس، بلافاصله گروه های سیار ویژه عملیاتی همراه با سگهای ویژه آموزش دیده به همراه کارمندان اداره پلیس شهرستان زنگیلان برای جستجوی مواد منفجره بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

به منظور جلوگیری از حمله برنامه ریزی شده علیه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، متخصصان آژانس به همراه اداره پلیس زنگیلان عملیات ویژه ضد تروریستی را در این روستا انجام دادند. در نتیجه یک عملیات ویژه، ۱ وسیله انفجاری در زیر پل (محتویات: ۸۰ کیلوگرم مواد منفجره پلاستیکی، ۲ چاشنی برقی و ۲۰ متر طناب انفجاری) و ۱ وسیله منفجره دیگر که در یک منطقه سنگلاخی قرار داده شده بود (محتوا: ۳۷ کیلوگرم مواد منفجره پلاستیکی، ۲۵ کیلوگرم  مواد منفجره نیترات آمونیوم، ۲ چاشنی برقی و ۱۵ متر سیم انفجار) پیدا و خنثی شد.

به طور کلی، براساس اطلاعات دریافتی آژانس در تاریخ ۲۰-۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰، طی عملیات ویژه ضد تروریستی در روستای رزدره در شهرستان زنگیلان ، ۳ دستگاه مواد منفجره (حاوی: ۲۷۵ کیلوگرم مواد منفجره پلاستیکی، ۱۵۰ کیلوگرم مواد منفجره نیترات آمونیوم ، ۸ چاشنی برقی و ۶۵ متر طناب انفجار) کشف و خنثی شد.

گروه های ویژه عملیات سیار آژانس و کارمندان وزارت کشور جمهوری آذربایجان عملیات جستجوی مشترک را در مناطق آزاد شده از اشغال نیروهای ارمنستان ادامه می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا