ایرانسیاست

یک مامور سابق اطلاعات: دو هفته قبل از ترور فخری‌زاده دو نفر از دانشمندان سپند از ایران خارج شدند

انصاف‌نیوز در گزارشی به نقل از یک مامور سابق وزارت اطلاعات ایران نوشت: «دو هفته قبل از ترور فخری‌زاده دو نفر از دانشمندان سپند را آمریکایی‌ها از ایران خارج کردند.»

انصاف‌نیوز در گزارش روز شنبه ۱۸ تیر خود بدون نام بردن از شخصی که از آن بعنوان «مامور سابق امنیتی» یاد کرده، به نقل از وی می‌نویسد: «اگر ماجرای مازیار ابراهیمی افشا نمی‌شد شاید برای اینکه فشار افکار عمومی کم شود دوباره ماجرایی اینچنینی راه می‌افتاد.»

مازیار ابراهیمی یکی از ۱۲ متهمی بود که در مستند «کلوپ ترور» که در سال ۱۳۹۱ از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد، به اتهام جاسوسی برای اسرائیل و ترور چهار نفر از دانشمندان هسته‌ای بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، در اعترافات نمایشی شرکت کرده بود.

در سال ۱۳۹۳ بیگناهی ابراهیمی اثبات و آزاد شد.او در سال ۱۳۹۸، داستان چگونگی دستگیری و اعتراف‌گیری‌های زیرشکنجهٔ خود را روایت کرد.

این فرد در توضیح موضوع شورآباد (سرقت اسناد از سازمان فضایی) می‌گوید که شبکه دو تلویزیون اسرائیل مستندی از این عملیات ساخت و دروغ‌هایی در آن گفتند. اما موضوع مهم در این عملیات این بود که گویا تیم عملیاتی کاملاً از مکان‌های فریب مطلع بود و به سراغ محل‌های اصلی رفته بود! حتی یکی از مسئولان وزارت دفاع که مسئول این موضوع بود، برسر همین موضوع برکنار شد. «کسی را هم نتوانستند بگیرند.»

این مامور سابق امنیتی می‌گوید که «اسم فخری‌زاده هم از همین طریق درز کرد، البته از قبل می‌شناختند اما نه با آن جزییات.»

او در مورد فریدون عباسی نیز گفته است: «احمدی روشن در فاصله کمتر از ۱۰۰۰ متری از در وزارت ترور شد و به شهادت رسید. یعنی چی؟ یعنی حریف می‌خواهد قدرتنمایی کند. اما این وسط نکته‌ای وجود دارد. این شیوه بمب‌ مگنتی (مغناطیسی) را برای ترور شهید شهریاری و احمدی روشن استفاده کردند و جواب گرفتند. اما آقای عباسی می‌گوید پیاده شده، ماشین را دور زده، زنش را هم پیاده کرده و بعد بمب منفجر شده است! چهارتا دانه ترکش هم خوردند! این قصه را جلوی مرغ پخته بگذارید به خنده می‌افتد. چطور است که حتی هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت می‌شود، اما فریدون عباسی را که این تردیدهای جدی درباره‌اش وجود دارد، الان در مجلس حضور دارد و رییس کمیسیون انرژی است؟! کسی آمد بررسی کند که این بابا در ۴سال ریاست‌ش در انرژی اتمی، خسارتی وارد کرده یا نه؟ ترور برای سفید کردنش بود که بشود رئیس سازمان؟ آقای احمدی‌نژاد که ایشان را گذاشت بالای سر انرژی اتمی، جوابی برای این موضوع دارد؟»

انصاف نیوز در باره این گفتگو می‌گوید، این «مامور سابق وزارت اطلاعات» پس از مصاحبه حیدر مصلحی در مورد دخالتش در رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای انتخابات سال ۹۲ در پیامی ادعایی عجیب را در مورد تیم‌های عملیاتی وزارت اطلاعات دوران مصلحی مطرح کرد. پیامی که در نهایت به دیدار و مصاحبه‌ای حضوری – هم درمورد آن مقطع و هم درمورد مسائلی دیگر – ختم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا