جهان

یک مرد پرستار کودک در استرلیا به تجاوز به ۹۱ کودک یک تا ۱۰ ساله متهم شد

پلیس استرالیا اعلام کرد یک مرد پرستار سابق مهدکودک در این کشور به تجاوز جنسی به ۹۱ کودک متهم شده است. این پرونده در استرالیا یک پرونده «دلخراش» توصیف شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خردسال‌ترین قربانی این پرستار مهدکودک، یک کودک یک ساله بوده است.

به گفته پلیس استرالیا، این تجاوزهای جنسی در ۱۰ مرکز مختلف مراقبت از کودکان در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۲ روی داده و فرد متهم به ‌طور مشخص «دختران نابالغ» را هدف قرار داده است.

پلیس استرالیا اعلام کرد این مرد ۴۵ ساله به هزار و ۶۲۳ جرم شامل ۱۳۶ تجاوز جنسی و ۱۱۰ «رابطه جنسی» با کودکان زیر ۱۰ سال متهم شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت اتهام «رابطه جنسی» در برخی حوزه‌های قضایی استرالیا به جای اتهام «تجاوز جنسی» به کار می‌رود.

بازرسان پرونده توانسته‌اند ارتباط متهم با یک مرکز در بریزبن، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کویینزلند در شرق استرالیا را ردیابی کنند.

همچنین بیش از چهار هزار تصویر و ویدیوی مربوط به پورنوگرافی کودکان در تلفن و رایانه او کشف شد و ماموران پلیس با اعلام این که متهم از همه قربانیان خود فیلمبرداری کرده یا عکس گرفته، از «شدت فاجعه‌ای» که رخ داده، خبر دادند.

از ۹۱ قربانی، ۸۷ کودک استرالیایی هستند و پلیس معتقد است چهار کودک دیگر زمانی که او بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ برای مدت کوتاهی در خارج از کشور کار می‌کرد، قربانی‌اش شدند.

پلیس گفت که در حال همکاری با آژانس‌های بین‌المللی برای یافتن این چهار نفر است اما فاش نکرد که این اتفاق در کدام کشورها افتاده است.

جاستین گوف، معاون کمیسر پلیس فدرال توضیح داد: «ما از ماه اوت سال گذشته برای شناسایی کودکان حاضر در پرونده‌ها سخت کار کرده‌ایم.»

او با ابراز تاسف از «اخبار دلخراش» گفت: «من نمی‌توانم برای والدین و فرزندانی که شناسایی شده‌اند آرامش زیادی ایجاد کنم. این یک زمان سخت برای خانواده‌ها، پرستاران (کودکان) و به طور کلی جامعه است.»

مایکل فیتزجرالد، معاون کمیسر نیو ساوت ولز نیز گفت که این یکی از بدترین مواردی است که او تا به حال دیده است.

او گفت: «آنچه این فرد با این کودکان کرد، قابل درک نیست. فقط می‌توانم بگویم سعی می‌کنم بعد از مدت‌ها حضور در این نیرو شوکه نشوم اما این یک مورد وحشتناک است.»

حدود ۳۵ کارآگاه و بازپرس از ایالت‌های کویینزلند و نیو ساوت ولز، تیم مسوول تجزیه و تحلیل محتوای پورنوگرافی کودکان کشف شده از سوی پلیس را تشکیل داده‌اند.

پلیس گفت که این مرد بررسی‌های دقیق مورد نیاز برای کار در مراکز نگهداری از کودکان در استرالیا را گذرانده بود.

بر اساس اعلام پلیس، کارآگاهان تحقیقات را از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز کردند اما در آن زمان، «شواهد کافی برای اقدام علیه کسی» وجود نداشت.

هویت این مرد فاش نشده و قرار است او ۲۱ اوت در دادگاه کویینزلند حاضر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا