اجتماعیایران

۷۰۰ هنرمند ایران در بیانیه‌ای خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند

این هنرمندان رویکرد قوه قضاییه در اعطای مرخصی به زندانیان بر مبنای بخشنامه رییس دستگاه قضایی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

هفت‌صد نفر از سینماگران،‌ هنرمندان،‌ شاعران و نویسندگان ایران با امضای بیانیه‌ای از «رویکرد متناقض و تبعیض‌آمیز قوه قضاییه» در اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی انتقاد کردند.

در متن بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه پنجم فروردین‌ماه از سوی خبرگزاری هرانا، رسانه مجموعه فعالان حقوق بشر،‌ منتشر شده، این هنرمندان نوشته‌اند: «هم‌زمان با اوج‌گیری احضارها و بازداشت‌ها و صدور و تایید احکام حبس نویسندگان و کنشگران، سرایت کرونا به ایران و گسترش روزافزون آن، مکان‌های عمومی کشورمان را به قتل‌گاه‌های بالفعل بدل کرده است.»

این هنرمندان رویکرد قوه قضاییه در اعطای مرخصی به زندانیان بر مبنای بخشنامه رییس دستگاه قضایی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

امضاکنندگان این بیانیه به محکومیت نویسندگان و کنشگران با اتهام‌های امنیتی به بیش از پنج سال حبس اشاره کرده و نوشته‌اند: «بدین‌گونه شمار زیادی از نویسندگان و کنشگرانی که با این اتهام مجهول و تعریف ناشده، محکوم به حبس‌های سنگین ‌شده‌اند، از این مرخصی ناقابل هم محروم خواهند ماند.»

در بخش پایانی این بیانیه با اشاره به ناتوانی برخی زندانیان در تامین وثیقه و خطر جانی زندانیان سیاسی،‌ هنرمندان خواستار آزادی آن‌ها و توقف احضار و بازجویی و دادگاه‌ها شده‌اند.

پیشتر تعدادی از نمایندگان مجلس، خانواده زندانیان سیاسی،‌ روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی نسبت به عدم اعطای مرخصی به زندانیان عقیدتی انتقاد کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا