اجتماعیجهان

نتایج نظرسنجی یک انستیتوی آمریکایی: فقط ۹ درصد مردم ارمنستان به سرنوشت قره‌باغ علاقه‌مند‌اند

نتایج نظرسنجی «انستیتوی بین المللی جمهوری خواه» آمریکا نشان می‌دهد که فقط ۹ درصد مردم ارمنستان به سرنوشت قره‌باغ علاقه‌مند‌اند.

«انستیتوی بین المللی جمهوری خواه» ایالات متحده یک نظرسنجی از افکار عمومی در ارمنستان انجام داده است.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه‌های ارمنستان گزارش می دهد که این نظرسنجی در تاریخ‌ ۸ تا ۱۶ فوریه در میان ۱۹۱۰ شهروند انجام شده است.

طبق این نظرسنجی، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ارمنستان در مسیر اشتباهی پیش می رود، در حالی که حدود ۴۲ درصد آماده رای دادن به هیچ نیرویی نبوده‌اند. آژانس خاطرنشان می کند که در ایروان این رقم ۵۰ درصد است.

رسانه ها به این واقعیت تاکید می‌کنند که مشکل اصلی ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان در ارمنستان وضعیت اقتصادی و بیکاری است. به طور کلی، فقط ۹ درصد مردم به مسئله قراباغ، ۵ درصد به ملت و مرزها و ۳ درصد به موضوع امنیت ملی ارمنستان علاقه مند هستند.

با جمع بندی نتایج نظرسنجی، می توان خاطرنشان کرد که اکثریت قریب به اتفاق جامعه ارمنستان به مشکلات اقتصادی – اجتماعی توجه نشان می‌دهند. علاوه بر این، نیمی از مردم فکر می کنند که ارمنستان در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند. اما در عین حال، مردم می‌گویند گزینه‌ای برای نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور وجود ندارد. چرا که از نظر آنها بخشی از رهبران مخالف که در خیابان تجمع کرده‌اند، از موضوعات و پیام هایی سخن می‌گویند که مورد توجه اکثر جامعه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا