ایران

روحانی: تحریم‌ها مانند کروناویروس هستند، ترسش بیشتر از واقعیت آن است

رئیس جمهور ایران امروز در دیدار با وزیر امور خارجه اتریش اظهار داشت: «تحریم» مانند «ویروس کرونا» است که ترس و وحشت آن بیشتر از واقعیت آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار با «الکساندر شالنبرگ»، وزیر امور خارجه اتریش گفت: ما هنوز هم بر این باور هستیم که می توانیم برجام و این توافق را حفظ کنیم.

 

 

روحانی در این دیدار با ادعای این مطلب که  ایران به سهم خود به این توافق متعهد بوده است، اضافه کرد: توافق هسته ای می توانست پایه خوبی برای ایجاد اعتماد جدید بین ما و غرب از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا باشد.

رئیس جمهور ایران با تکرار این ادعا که ارسال دارو و مواد غذایی به ایران تحریم شده است، گقت: انتظار داریم اتحادیه اروپا در این زمینه به «وظیفه انسانی» خود عمل کند.

او افزود: «تحریم آمریکا مانند ویروس کرونا است که ترس و وحشت آن بیشتر از واقعیت آن است.»

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با اشاره به حضور قدرتهای بزرگ جهان در خلیج و منطقه خاورمیانه برای مقابله و جلوگیری از رفتارهای ایران، و بدون اشاره به نقش کشورش در ایجاد تنش در منطقه گفت: «امروز امنیت آبراهه های منطقه نسبت به گذشته کاهش یافته و بسیاری از کشورهای منطقه ما همچون یمن، عراق، سوریه و افغانستان در شرایط امنیتی مناسبی قرار ندارند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا