جهانسیاست

اداره اصلی اطلاعات روسیه به صدها دولت و نهاد خصوصی حمله کرده است

مقامات امنیتی آمریکا و بریتانیا میگویند که آنها روش‌های مخربی را که توسط اطلاعات نظامی روسیه معروف به اداره اصلی اطلاعات استفاده می شود، فاش کرده‌اند.

مقامات امنیتی ایالات متحده و بریتانیا می گویند که آنها روش‌های مخربی را که توسط اطلاعات نظامی روسیه معروف به اداره اصلی اطلاعات، استفاده می شود، فاش کرده‌اند. آژانس های اطلاعاتی دو کشور می گویند که اداره اصلی اطلاعات روسیه از این روش ها در فعالیت های مخرب سایبری علیه صدها دولت و سازمان خصوصی در سراسر جهان استفاده می کند.

در گزارش روز پنجشنبه ۱۰ تیر آژانس امنیت ملی ایالات متحده از حملات سایبری توسط عوامل اداره اصلی اطلاعات روسیه سخن به میان آمده و خاطرنشان شده که روسیه از این روشها برای تلاش برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ ایالات متحده و در سال ۲۰۱۵ در حمله به پارلمان آلمان -بوندستاگ- یا شبکه انرژی اوکراین استفاده کرده است.

در این گزارش اطلاعات مفصلی از فعالیت‌های مرکز اطلاعات ویژه شماره ۸۵ اداره اصلی اطلاعات روسیه ارائه شده است. گفته می شود این مرکز شبکه ای از قربانیان دولتی و بخش خصوصی در ایالات متحده و صدها سازمان بین المللی را مورد حمبه قرار داده است.

راب جویس، مدیر امنیت سایبری در آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که هکرهای اطلاعات روسیه در یک کارزار سایبری، تعداد زیادی از گزینه های رمز عبور را امتحان کرده و سعی در یافتن رمز عبور واقعی دارند. جویس گفت که انتظار دارد این فعالیت‌ها هم اکنون نیز ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، هکرهای اداره اصلی اطلاعات روسیه با استفاده از شبکه هایی مانند سرویس های ابری مایکروسافت آفیس ۳۶۵، کوبرنتس و سایر سرویس های ابری و ایمیلی به اهداف خود حمله می کنند.

در این گزارش آمده است که اهداف این حملات شامل دولت و ارتش و همچنین پیمانکاران دفاعی، شرکت های انرژی، دانشگاه ها، لجستیک و موسسات حقوقی، مشاوران سیاسی و اتاق های فکر است.

اطلاعات آمریكا می گوید یكی از موثرترین راه ها برای محافظت در برابر این حملات، استفاده از “احراز هویت چند عاملی” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا