آذربایجاناجتماعیایرانجهانسیاست

انعکاس خبر اعتصاب غذای عباس لسانی در خبرگزاری آناتولی ترکیه

خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه، ۲۳ خرداد در گزارشی از اعتصاب غذای عباس لسانی و اعمال فشارها علیه این زندانی سیاسی تورک نوشته است.

خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه، ۲۳ خرداد با انتشار گزارشی از اعتصاب غذای عباس لسانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اردبیل، به وضعیت این زندانی سیاسی تورک پرداخته و بخش‌هایی از نامه آقای لسانی خطاب به ریاست زندان اردبیل را منتشر کرده است.

آناتولی می‌نویسد: “عباس لسانی، زندانی سیاسی و فعال مدنی تُرک ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده، اعلام کرد که برای اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی این کشور از روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه اعتصاب غذای خشک «بدون آب» خود را آغاز خواهد کرد.”

در ادامه گزارش آناتولی آمده است: “لسانی از مدتی پیش در اعتراض به «عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال زندانیان جرائم خشن به بند زندانیان سیاسی» اعتصاب غذای خشک کرده است. وی هم اکنون اعلام کرده که از این پس تا زمان رسیدگی به خواسته‌هایش از نوشیدن آب نیز خودداری خواهد کرد.”

این خبرگزاری می‌افزاید: “از سوی دیگر یوسف کاری، دیگر فعال مدنی تُرک ایران نیز که در زندان اردبیل محبوس است نیز در اعتراض به «عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال زندانیان جرائم خشن به محل نگهداری زندانیان سیاسی و در حمایت از عباس لسانی، از روز شنبه ۲۲ خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.”

آناتولی با اشاره به گزارشی دیگر ادامه می‌دهد: “چند روز پیش نیز حسین هاشمی و محمد ترکمانی که به دلیل فعالیت‌های مدنی برای آموزش به زبان مادری و مطرح کردن دیگر مشکلات مربوط به شهروندان تُرک ایران به زندان محکوم شده‌اند، دست به اعتصاب غذا زدند. هاشمی و ترکمانی به ترتیب در ۱۱ و ۱۲ خردادماه سال جاری، در پی انتقال به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ، محل نگهداری زندانیان متهم به جرائم خشن، اعتصاب غذا کرده‌اند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا