جهان

ناوالنی از کما خارج شد؛ می‌خواهم به روسیه برگردم

الکسی ناوالنی ، رهبر مخالفان روسیه، اولین عکس خود را از بیمارستانی که در آن معالجه شده بود، در حساب شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه، اولین عکس خود را از بیمارستانی که در آن معالجه شده بود، در حساب شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. رهبر سیاسی مخالفان پوتین، که به همراه خانواده اش دیده می‌شود، در اولین پیام خود از بیمارستان پس از مسموم شدن گفت: “اکنون می توانم آزادانه نفس بکشم”.

آقای ناوالنی پیام زیر را از حساب شخصی خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت: “سلام من ناوالنی هستم. دلم برای همه شما تنگ شده بود. من هنوز به طور کامل بهبود نیافته ام. دلم برای همتون تنگ شده. تمام روز را نفس کشیدم، آن هم به تنهایی (بدون دستگاه تنفس).”

الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسی که در برلین آلمان تحت معالجه بود، در ۲۰ آگوست با گاز اعصاب نوویچوک که با چای مخلوط شده بود مسموم شد و سپس در ۲۲ آگوست به بیمارستان چریته در برلین منتقل شد.

این سیاستمدار با این بهبودی، قصد دارد پس از ترخیص شدن از بیمارستان، به روسیه برود.

پس از انتقال آقای ناوالنی به بیمارستان چریته در برلین، در نتیجه آزمایشات و معاینات انجام گرفته در یک آزمایشگاه خصوصی ارتش آلمان مشخص شد که آقای ناوالنی در معرض گاز اعصاب از گروه نوویچوک قرار گرفته است.

استفن سایبرت سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، روز چهارشنبه ۱۲ شهریور اعلام کرد که این گاز در دوران اتحاد جماهیر شوروی استفاده می شد و همان گاز اعصاب مورد استفاده بر روی سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه در انگلیس و دخترش یولیا بود.

چند روز بعدخبرگزاری فرانسه گزارش داد که دو آزمایشگاه اروپایی یافته‌های آلمان درباره اینکه ناوالنی با ماده اعصاب نوویچوک مسموم شده است را تایید کرده‌اند و این موضوع فشار بر مسکو را افزایش می‌دهد تا در این باره توضیح دهد.

روسیه در مقابل ادعا می‌کند که هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا