ایرانخاورمیانه

حمله اسرائیل به جنین، «پایگاه تروریستی ایران برای نزدیکی به اسرائیل»

نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند حمله‌ای به زیرساخت‌های تروریستی در شهر جنین ترتیب دادند. بر اساس گزارش فلسطینی‌ها، تعداد زیادی نیروی اسرائیلی وارد جنین شدند و یک فلسطینی هم کشته شد.

در حالی که ارتش اسرائیل در شامگاه یکشنبه و بامداد دوشنبه حمله‌هایی هوایی به اهدافی در جنین انجام می‌داد، یک فلسطینی نیز به شدت زخمی شد.

ارتش اسرائیل تایید کرد که در حال انجام «تلاشی گسترده بر ضد تروریسم در سرتاسر شهر و اردوگاه پناهندگان جنین» است.

سفیر اسرائیل در آمریکا با اشاره به حمله این کشور به شهر جنین گفت: «در دو سال گذشته، جنین تبدیل به مرکز اصلی تروریسم و ​​پایگاهی برای ایران جهت نزدیکی به مراکز جمعیتی اسرائیل شده است.»

مایکل هرتزوگ در توییتر افزود: «بیشتر حمله‌های تروریستی علیه اسرائیلی‌ها از جنین سرچشمه می گیرد. وقتی تروریست‌ها به شهروندان حمله کنند، هیچ ملتی بی‌کار نمی‌نشیند.»

بر اساس بیانیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک، یکی از مکان‌هایی که در این حملات مورد هدف قرار گرفت، یک مقر مشترک گروه‌های فلسطینی در جنین بود که به‌عنوان پایگاه دیده‌بانی، محل تجمع تروریست‌های مسلح، محل نگهداری سلاح و مواد منفجره و مرکز تماس و ارتباط به کار می‌رفته.

در این بیانیه آمده از این مقر همچنین برای پناه دادن به تروریست‌های در حال فرار نیز استفاده می‌شده.

بر اساس گزارش‌های فلسطینی‌ها، دست کم چهار ساختمان در حمله‌های هوایی ارتش اسرائیل هدف قرار گرفتند و قطع برق در سراسر جنین گزارش شد.

به گفته منابع فلسطینی، تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی بلافاصله پس از آغاز حملات و درگیری مسلحانه وارد این شهر در شمال کرانه باختری شدند.

وزیر دفاع اسرائیل در توییتر گفت: «در برابر تروریسم رویکردی تهاجمی و پیشگیرانه اتخاذ خواهیم کرد. هر کس به شهروندان اسرائیل آسیب برساند بهای سنگینی خواهد پرداخت.» یوآف گالانت افزود: «رفتار دشمن خود را از نزدیک رصد می کنیم و سیستم امنیتی‌مان برای هر سناریویی آماده است.»

ساکنان جنین پیام هایی از طرف ارتش اسرائیل دریافت کردند که در آن نوشته شده بود: «نیروهای امنیتی در حال انجام عملیات علیه ستیزه‌جویان در منطقه هستند. در خانه بمانید و از خانواده خود محافظت کنید.»

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ابراز خشم از حمله اسرائیل به جنین اعلام کرد: «تجاوز به جنین به اهداف خود نمی‌رسد و جنین را به عنوان نماد پایداری حفظ خواهیم کرد.»

این حملات کمتر از دو هفته پس از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل یک هسته تروریستی را در نزدیکی جنین با حمله پهپادی نابود کرد. بر اساس بیانیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک در آن زمان، این سلول در حال انجام یک حمله با تیراندازی در نزدیکی گذرگاه جلمه در منطقه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا