جهان

تصویری؛ حمله انتحاری به مدرسه‌ای در کازان؛ دست‌کم ۱۳ تن کشته و ۲۱ تن زخمی شدند

در حادثه حمله انتحاری و مسلحانه امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) به مدرسه شماره ۱۷۵ در شهر کازان، پایتخت جمهوری خودمختار تاتارستان در فدراسیون روسیه دست‌کم ۱۳ تن کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.

در حادثه حمله انتحاری و مسلحانه امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) به مدرسه شماره ۱۷۵ در شهر کازان، پایتخت جمهوری خودمختار تاتارستان در فدراسیون روسیه دست‌کم ۱۳ تن کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.

این حمله در پایتخت جمهوری تاتارستان، ۸۲۰ کیلومتری شرق مسکو اتفاق افتاد.

رستم مینیخانوف، رهبر تاتارستان، این حمله را “یک فاجعه بزرگ” توصیف کرد. و مهاجم را “تروریست” خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به تیراندازی گفت که قوانین کنترل اسلحه در این کشور را بررسی خواهد کرد.

بیشتر کشته شدگان کودکان مدرسه (دختر و پسر) و همچنین یک معلم زن و یک کارگر زن مدرسه می‌باشند. اعتقاد بر این است که کودکان کلاس هشتم و حدود ۱۵ سال سن داشتند.

همچنین ۱۸ کودک و ۳ بزرگسال در بیمارستان ها به دلیل اصابت گلوله، شکستگی و کبودی بدلیل پریدن از پنجره تحت درمان قرار گرفتند.

یک منبع در اورژانس به خبرگزاری روسی تاس گفت، این حمله در حدود ساعت ۰۹:۲۰ به وقت محلی (۰۶:۲۰ به وقت گرینویچ) آغاز شد.

تصاویری که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد برخی از کودکان برای فرار از پنجره طبقه سوم می پرند و همچنین افراد زخمی در حال تخلیه هستند. تلویزیون روسیه گزارش داد که دو نفر از کودکان پس از پریدن از پنجره طبقه دوم جان خود را از دست داده اند.

یک منبع پلیس به خبرگزاری تاس به نقل از شاهدان عینی گفت: الویرا ایگناتیوا ، یک معلم ۲۵ ساله زبان انگلیسی، در تلاش برای محافظت از یکی از کودکان کشته شد.

خانم ایگناتیوا در حساب اینستاگرام خود اغلب پیام های خوش بینانه ای را برای عکس های خود در حالی که از پیاده روی و شبگردی لذت می برد، ارسال کرده بود.

وی در تاریخ ۱ فوریه نوشته است: “سخت است که زندگی خود را شاد کنید. فقط نباید فکر کنید که خوشبختی جایی و در آینده امکان پذیر است، باید یاد بگیرید که از هر دقیقه واقعی، اینجا و اکنون لذت ببرید … ”

در ابتدا گزارش ها می گفتند که دو فرد مسلح وجود دارد و یکی از آنها کشته شده است. اما مقامات بعداً گفتند كه فقط یك مظنون وجود دارد كه از او به نام ایلناز گالیاویف یاد کرده اند.

بازرسان روسی می گویند او ساکن کازان است و اعتقاد بر این است که وی زمانی در مدرسه تحصیل کرده است. مقامات در مورد انگیزه احتمالی این حمله توضیحی ندادند.

ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد نوجوانی روی زمین خوابیده و ظاهراً در خارج از ساختمان بازداشت شده است.

اما ویدیوی دیگری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد یک نفر پس از مشاجره با پلیسی که قصد دستگیری او را دارد خود را منفجر می‌کند.

مظنون قبل از حمله در شبکه های اجتماعی پستی به اشتراک گذاشته که قصد دارد قبل از کشتن خود “تعداد زیادی” از مردم را بکشد. عکسهای منتشر شده از حساب او که اکنون مسدود شده اند، نشان می دهد که او ماسکی سیاه زده و روی آن کلمه “خدا” به رنگ قرمز نوشته است.

به نظر می رسد مردم در کازان از آنچه اتفاق افتاده کاملاً شوکه شده اند. این یک شهر بزرگ است با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که در دهه گذشته از صلح و ثبات برخوردار بوده است.

در نوامبر سال ۲۰۱۹، یک دانش آموز ۱۹ ساله قبل از اینکه خودش را در شهر بلاگووشچنسک در شرق شرقی بکشد، یک همکلاسی را به ضرب گلوله کشته و سه نفر دیگر را زخمی کرد. بازپرسان گفتند که انگیزه حمله ممکن است درگیری شخصی بوده باشد.

در اکتبر ۲۰۱۸ نوجوانی مسلح به یک تفنگ ساچمه ای نیمه اتوماتیک ۲۰ نفر را در یک کالج فنی در شهر کرچ در شبه جزیره کریمه که ضمیمه روسیه شده، کشت. وی سپس به ضرب گلوله خود کشتی کرد.

در فوریه ۲۰۱۳، یک دانش آموز ۱۵ ساله هنگام گروگانگیری در مدرسه ای در مسکو، یک معلم و یک افسر پلیس را به ضرب گلوله کشته و یک افسر پلیس را هم زخمی کرد. بازپرسان گفتند که به نظر می رسد قاتل “یک شکست عاطفی” داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا