جهانسیاست

چاووش‌اوغلو: “قصد امضاء توافق‌نامه‌ای در مورد وضعیت نیروهای حافظ صلح روسیه در قره‌باغ داریم”

دو روز پیش، جلسه ای سه جانبه بین وزیران خارجه سه کشور متحد و برادر - آذربایجان، پاکستان و ترکیه در اسلام آباد برگزار شد.

در بازگشت به آنکارا، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به سوالات خبرنگاران همراه خود در هواپیما پاسخ داد. وی همچنین در مورد فعالیت های مشترک صلح با روسیه و کنترل آتش بس در قره باغ صحبت کرد.

خبرنگار آزرتاج در آنکارا گزارش داد که چاووش اوغلو به خبرنگاران گفت که آنها تلاش می کنند تا در مورد وضعیت صلحبانان روسی به توافق برسند.

وی افزود: “در صورت لزوم، ما در آینده با آذربایجان توافق نامه دوجانبه امضا خواهیم كرد و همیشه از آن پشتیبانی لازم را خواهیم داشت.

وی گفت: “علاوه بر این، ما قصد داریم توافق نامه ای در مورد وضعیت نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ با روسیه امضا کنیم.”

به گزارش روزنامه صباح، مولود چاووش اوغلو به برخی از نکات مربوط به راهرو لاچین نیز اشاره کرد: “مسئله اصلی نقش روس ها در اجازه حرکت در راهرو لاچین است. مجوز این کار باید از آذربایجان گرفته شود. حتی اگر فردا هر وضعیتی به رسمیت شناخته شود، در مرزهای آذربایجان خواهد بود. بنابراین، این کار نباید بدون اجازه آذربایجان انجام شود.”

مولود چاووش اوغلو گفت که ترکیه همیشه بر رعایت آتش بس در قره باغ نظارت خواهد کرد. چاووش اوغلو همچنین یادآوری کرد که در بیانیه سه جانبه ای که پس از جنگ ۴۴ روزه امضا شد، آمده است که قره باغ کوهستانی متعلق به آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا